Vraag

school


Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 27 reacties

hi,

 

ik durf echt niet naar school. het is te druk. ik kan niet meer. ik moest gister naar school. maar toen ik tuis kwam heb ik de hele middag gehuild. ik heb vanacht niet geslapen. ik wil niet. het is eng. kinderen die me aanwijzen ik hoorden ze over me praten.  ik heb geen concentratie. ik wil dood.  ik wil echt niet naar school.

 

hoe?? plzzzz hoe????????? hoe kan/ hoef k niet naar school???


12 reacties

Hey @h_x . Vervelend dat je je zo voelt.

Je kan misschien tegen je mentor zeggen hoe je je voelt, misschien heeft hij een oplossing. 

Als je er door heen zit kun je anoniem chatten of bellen met de kindertelefoon. 

 

Hopelijk helpt dit. Sterkte

Groetjes gebruiker c 

Hallo h_x :)

Je hoeft niet verplicht naar school in deze tijden. Waarom zou je dood willen? Het leven is zo mooi alleen nu op dit moment eventjes niet voor jou. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge

Heyy,

ik snap echt dat het gewoon super vervelend is om in deze tijden naar school te gaan. Je kan je ouders of mentor vragen of je thuis mag blijven, omdat deze situatie jou veel stress geeft. 

Als dat niet mag, probeer dan om iets te doen wat je leuk vind, bijvoorbeeld tekenen of gewoon naar muziek luisteren. Ook kan het handig zijn om niet veel na te denken over het naar school gaan. Ook al is dat natuurlijk wel heel lastig♡♡

Ook zeg je dat je dood wil, maar bedenk even het is een slecht moment geen slecht leven. En de toekomst heeft nog veel leuks te brengen!!

Sterkte en groetjes Daisy 😘

 

Reputatie 3
Badge +1

hi,

thnx voor je rea.

ik zit op speciaal onderwijs. bij mij zeggen ze dat je gwn moet gaan maar het enige wat ik tijdens de les denk is dat ik hier weg wil. maakt echt niet uit op welke manier. 

Hey h_x

 

Wat vervelend dat school zo’n stress en nare gedachten bij je opwekt. Da’s niet de bedoeling. Ik raad je aan eerst naar jezelf te luisteren. Voelt school erg naar en eng aan op dit moment? Probeer dan met school te overleggen of er een aangepaste regeling voor je mogelijk is. Dit kan, zoals hierboven al gezegd werd, via je mentor. 

 

Gun jezelf gerust een ‘mental health day’; wat tijd om tot rust te komen. Probeer er echter, eventueel met de hulp van je ouders, voor te zorgen dat school weet wat er speelt. Op die manier kunnen ze je zo goed mogelijk bijstaan. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

Ehm ik denk dat het best is je ouders en je mentor dit te vertellen en vragen of je thuis onderwijs kan krijgen dat bestaat namelijk 

 

 

Hoop dat het lukt 

Reputatie 3
Badge +1

hi,

thnx voor je rea.

ik heb geen mentor. en geen goede ba

Oh , jammer en vervelend voor je. Misschien even melden aan een docent of teamleider 

Reputatie 3
Badge +1

hi,

thnx voor je rea.

ik heb geen mentor en geen goede band met mn ouders. en wat is een mental health day??

miss ben k gwn dom dat ik dat niet weet…

 

maar goed…

 

  1. h_x

 

is een dag voor geestelijke gezondheid de plaats waar een werknemer niet komt werken en een ziektedag neemt om andere redenen dan lichamelijke ziekte (geestelijk).

Staat eigelijk op . Geestelijke gezonde dag vertaald eigenlijk.  Dus dat je je geest een dag rust geeft.

Je bent echt niet dom hoor. Vragen stellen is juist goed.

Inderdaad wat Gebruiker c zei: een ‘mental health day’ is een dagje voor jezelf, waarop je even tot rust komt. Zo’n dagje mag je jezelf nu en dan gerust gunnen. 

 

Het is helemaal niet dom om dat woord niet te kennen. Misschien had ik gewoon maar een Nederlandstalig woord horen gebruiken. Dit forum is tenslotte Nederlandstalig. 

 

Als je op school een probleem hebt, naar wie kan je dan? Hebben jullie soms een klastitularis of leerlingenbegeleider? Mail zo nodig het secretariaat van je school met deze vraag. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

heyy!

ik heb dat ook hoor, het is vreselijk, het is altijd druk.. ik snap hoe je je voelt, ik vraag dan ook vaak aan mijn ouders of dat ik school kan skippen, of privéles kan krijgen , maar dat is niet makkelijk te regelen helaas.. ik weet geen tips, want ik zit ook in deze situatie nu.. 

sterkte! :(

 

xx walvisjee

Reageer