Ik kan nooit slapen op een zondag ik hoor en zie ding en dan maakt mijn angstig want het is nep maar toch niet want ik zie hoor en voel het het is raar weet niet wat te doen help!!
Hey!
Als tijdelijke geruststelling kun je als je de hallucinaties ziet je camera van je telefoon daarop richten en door het scherm van je telefoon te controleren of die dingen die je ziet werkelijk echt zijn. Vaak is het brein niet in staat om de hallucinaties om te zetten naar je telefoonscherm, waardoor je ze daar dus niet kan zien. Misschien geeft dit je een veiliger gevoel, nadat je zeker weet dat ze niet echt bestaan.
Maar zal zeker ook naar een psychiater gaan, omdat diegene je het beste kan helpen. Er bestaan medicijnen tegen schizofrenie, waardoor je geen hallucinaties meer zal krijgen. Deze kan de psychiater aan jou toeschrijven, als jij het wilt. Maar als je geen medicijnen wil, weet de psychiater andere methodes om niet meer bang te zijn voor de hallucinaties.
Als je besluit om professionele hulp te krijgen, zal je snel (het liefst op het eerstvolgende moment wanneer je tijd hebt) een afspraak moeten maken, want de wachtrijen kunnen soms behoorlijk lang zijn.
Groetjes van mij
Kijk ik weet dit gaat raar klinken maar soms wil ik halisuneren want ik zie mensen die ik mis ik kan ze horen meestal zijn het Random stemmen maar soms die mensen die ik mis
Maar dat is altijd overdag dat ik meer stemmen hoor .in de nacht zie en hoor ik dingen ik vind dat best raar
Hoi
Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Ook kun je met vragen hierover terecht bij jouw huisarts.
Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Veel sterkte!
Mariska, De Kindertelefoon.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.