Skip to main content

hey iedereen, zoals jullie kunnen zien aan de titel struggle ik heel erg met schermtijd. ik heb het al heel lang maar ik kon de limiet altijd negeren enzo maar papa zag dus via gezin dat mijn schermtijd alsnog hoog was dus nu heeft hij helemaal alles op slot gezet.  vanaf 8 uur savonds tot 8 uur sochtends kan ik niks. ik heb voor 'sociaal" maar 1 uurtje en spotify ook 1 uurtje. maar ik vind dat heel erg vervelend want ik had 24/7 contact met mensen toen ik de limiet nog kon negeren maar nu kan dat niet meer. ik ben zo erg verbonden aan mijn sociale dingen dat ik een paniekaanval kreeg toen ik zag dat dat niet meer kon. i know klinkt heel overdreven maar ik heb er dus wel last van.  ik heb vanacht zelfs zo laat opgebleven dat ik zeker wist dat mijn ouders sliepen en ik naar beneden kon om in mijn vaders telefoon te komen en dingen aan te passen maar overal zat een wachwoord op. als ik er over begin hier thuis komt meteen ruzie. ik heb ook al die hack geprobeerd met tijd veranderen en datum maar daar is hij ook achter gekomen heeft hij nu ook beperkingen op. ik merk dat mijn mood heel erg laag is omdat het voelt of mijn vrijheid weer beperkt word. 

dus heeft iemand een manier hoe het wel kan doen? is er een manier hoe ik misschien een appcatogorie kan veranderen of iets van een vpn ofzo die dat hackt of iets? 

alvast bedankt!! 

Hey wat je kan doen is je ouders vragen om de code van je schermtijd te veranderen en terwijl ze het veranderen moet je screen recorden dan kan je namelijk de code zien 


Mocht je een samsung/android hebben, wat ik niet kan weten, dan zou je bij instellingen "veilige map" kunnen zoeken. Activeer deze. Vervolgens zie je deze tussen je app icoontjes staan en als je erop drukt kan je er alle apps uit de playstore in zetten die je wilt. En het mooie is, alles wat je in de apps in deze veilige map doet, is niet te zien via schermtijd, sterker nog helemaal nergens behalve bij batterij en 4g, ben zo al 2 jaar onder schermtijd uit gekomen 


Hi @spacegirlkr,

Persoonlijk denk ik dat het het best is om niet stiekem te zorgen dat je toch overal bij kan, maar om langzaam een beetje af te kicken. Ik zou aan je ouders vragen of je bijvoorbeeld in een week/twee weken mag bewijzen dat je ook zonder kunt, maar dat ze wel het slot uitzetten.

Zet als eerste je meldingen van social media uit. Dan denk je er veel minder snel aan. Bedenk daarnaast elke keer als je op je telefoon wilt gaan: kan ik nu iets beters doen? Iets waar je meer aan hebt (huiswerk), iets wat je leuk vindt (lezen) of iets wat je graag wil doen, maar waarvan je denkt dat je er geen tijd voor hebt (sporten). Zo kun je al snel goed zonder je telefoon!

Hopelijk heb je hier wat aan!

Xx, Mave


Reageer