schelden ?

  • 28 March 2020
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Hey ik scheld heel de dag door . Ik scheld met kanker gewoon met alles . Ik wil stoppen met kanker te schelden . Heeft iemand tips ? Het lukt gewoon niet . Als ik me teen stoot zeg ik kanker muur 🙁 Dus ik wil er mee stoppen met dat woord het is een erge ziekte waar me oom bijna is door overleden maar ja ik mag hem toch niet maar alsnog ! En er is een oom overleden aan kanker die ik wel mog


2 reacties

Hey,

Het is inderdaad niet fijn als je met kanker scheldt. Heel veel mensen worden erdoor gekwetst als je dat doet. Het is dus ook goed om te horen dat je er iets aan wilt doen!

Je kunt een aantal dingen uitproberen, maar onthoudt dat het tijd kost, omdat je het waarschijnlijk al best lang doet.

Je kunt proberen om tot tien te tellen als je je pijn doet, of een ander woord verzinnen, dat het scheldwoord vervangt. Woorden zoals koeienvlaai of kikkerdril, of kersencake. Ze beginnen met een k, zoals het scheldwoord wat je nu gebruikt, maar zijn best okee om te gebruiken. Probeer het eens! 

Natuurlijk kun je ook iets anders verzinnen, of andere scheldwoorden ook vervangen, zoals shit naar chips.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

xxAlice

Reputatie 3
Badge +4

Als je het beseft dat je het wil zeggen moet je er gwn een ander woord van maken (ik kan niet garanderen dat het werkt) 

mijn moeder had het het is een nare ziekte, probeer het vooral niet te zeggen waar ander mensen bij zijn en probeer het minde te zeggen, en als je het dan toch weer zegt moet je gewoon denken aan wat een erge ziekte het is en vinden dat je dat echt niet mag zeggen 

ik hoop dat dit helpt 

suc6

Reageer