Skip to main content

heyy

een tijdje geleden stuurde mijn beste vriendin me een bericht waar stond dat haar ouders gaan scheiden. ik was natuurlijk in shock omdat ik het niet zag aankomen maar zei had het zien aankomen.  en ik vindt het altijd moeilijk om er over te praten omdat ik bang ben da ik iets verkeerd ga zeggen dat haar zou kunnen kwetsen. ik zag het niet aankomen omdat we weinig praten over de thuissituatie van haar. mijn vraag is hoe kan ik haar helpen met haar beter te voelen en daar wel over te kunnen praten. maar we kennen elkaar alleen om plezier mee te maken maar ik zou ook graag met haar serieus gesprekken willen voeren. hoe doe ik dat het best

Goh wat erg zeg! Ik zou haar vertellen dat je er altijd voor haar zal zijn als ze dat nodig heeft en dat jullie hier samen door heen zullen komen.


Het is aan je beste vriendin om te bepalen hoe zij er mee om wilt gaan. Als zij helemaal geen zin heeft om een diep en serieus gesprek met jou te hebben over hoe ze zich voelt vanwege haar ouders scheiding, dan kan je dat ook niet forceren. Je kan er alleen maar zijn als ze jw nodig heeft, op wat voor manier dan ook. Als dat alleen maar is om gezellig te zijn, dan moet je daarna misschien genoegen mee nemen. 


ja ik weet da ik niks moet forceren. maar ik heb gwn het gevoel da ze niet alles tegen mij kan zeggen omdat ik vaak over iets anders begin als het een gevoelig onderwerp voor mij is en ik weet da ik dat niet mag doen. maar ik wil haar het gevoel geven dat ze dat wel kan bij mij en da ze altijd bij mij terecht kan.


Heyy
Als jij haar zegt dat ze altijd bij je terecht kan, maar zij wil niet praten kun je weinig doen. Je kunt natuurlijk wel proberen haar af te leiden, zodat ze niet aan de scheiding denkt. Probeer dan heel gwn met haar om te gaan, gwn doen zoals anders dat ze geen tijd heeft om te denken, dan kan ze ook niet denken aan die scheiding. Meer kun je niet doen denk ik. Gwn zeggen dat je er voor haar bent doet al heel veel met een persoon!


Reageer