Vraag

Schamen over oude topic

  • 1 March 2020
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb topic er op staan dat ik denk waarom heb ik die geplaats en ook over me ex omdat hij me beledigt heeft en dus gezegt heeft (naam) je hebt mij tijd verziekt 3 maanden is dat in me geknalt heb nieuwe vriend waar ik zeer blij mee ben maar elke keer kom ik me oude topic tegen van die nare tijd en speelde een spel waar ik me nu voor schaam dat ik dat gespeely heb en denk ik waarom .... deed ik dat maar ik wil ze weg maar dat kan niet hoe kom ik hier ooit overeen de schaamten en verdriet van het gekwetst zijn. Ik heb nu super vriend waar ik blij mee ben. Ben bang dat hij ooit zoiets gaat zeggen. Ik hoop van niet dan stort me wereld in


1 reactie

Beste meisje geheimpje,

 

ga zitten, haal diep adem en lees dit verhaal waarin ik meer tijd insteek dan voor mijn huiswerk. Vroeger in de brugklas heb ik ook enkele dingen gedaan waarvan ik spijt heb (gehad). Zo gaf ik een meisje uit mijn klas een roos en zo werd dit ‘gedoe’ geëscaleerd in de situatie waarin iedereen dacht dat ik verliefd op haar was (en als brugklasser had ik geen idee over wat ik denk/voel dus kon t zelf ook niet echt goed opmaken). Drie maanden erna kwam haar echte vriend ff langs in t verhaal en werd het een 1 op 1 gevecht (ook nooit gedaan) wat voor mij nieuw was. Ten slotte hebben we met z’n tween dit uitgepraat voor de rector en is het voorbij. 

 

Tegenwoordig heb ik wel enige ‘flashbacks’ aan die tijd (zit nu in de 6e en ben 17 jr) en wat ik dan zeg tegen mezelf (en jij ook moet doen): ‘Forget the past, focus on teh future’

Het boeit helemaal niemand wat er in het verleden gebeurd is en wat of hoe je iets hebt gedaan en wie erbij een rol speelden. Ja, er zijn enkele dingen die wel effect hebben op de toekomst, maar daar hoort een spelletje of iets dergelijks er niet bij. Wat je nu moet doen is het verleden vergeten, de moed weer oppakken en de toekomst vol vertrouwen tegemoetkomen. En het maakt niet uit wat andere vinden van jouw acties (je ouders hebben wel een rol t/m je 18e, maar voor de rest...) het gaat erom wat jij leuk vindt en waar jij van houdt. Daarom moet je niet meer denken aan vroeger en kijk naar voren. Hopelijk heb ik je overtuigd en wens je veel succes!

 

groeten, ik hiero

Reageer