Skip to main content

sad, voel me al een aantal jaar niet goed in mn vel

• August 30, 2026
  • 2 reacties
  • 11 Bekeken

Dancertje
Forum|alt.badge.img

Dag iedereen, 

Ik ben iemand van België.

Maar in belgie willen ze me niet helpen en kan ik nergens terecht.

Ik ben een meisje van 16 jaar.
Ik voel me al een aantal jaar niet goed in men vel.
Sinds juni heb ik ook een psycholoog. Zo een ELP psycholoog. Voor mij is dat gratis maar wel voor kortdurend.

Ben de laatste tijd weer verdrietig. Omdat ik besef dat als ik niet eerst sms, dat niemand met me wil praten. Maar ik weet ook wel dat niet altijd iedereen kan sturen en daar hou ik rekening mee.

Ik heb ook stress voor school, bang dat ik slechte punten ga halen want dan gaan men ouders weer boos zijn op mij. Of voor examens want eind juni ale eigenlijk al een heel jaar zat ik kak hard te wenen omdat ik bang ben om te falen. Maar ik faal wel niet maar die stemmen in men hoofd is zodanig sterk waardoor ik blokeer en niet studeer. Dus ik heb letterlijk een week op voorhand gestudeerd voor de examens. En ja van daar dus die enorme stress.

Ik praat wel met een vriendin hoe ik me voel en waar ik mee zit, maar ze kan me niet echt helpen. Ze zegt wel tips maar tis dezelfde tips. Wat ik ook wel snap want zij is geen therapeut of psycholoog.
Maar soms wil ik gewoon iemand om mee te praten en niet perce een oplossing te hebben. Maar ja ik durf dat tegen niemand te zeggen want ja sociale angsten.
Ik heb ook een goeie vriend maar tis hetzelfde als mijn vriendin die ook dezelfde tips geeft.
Ik denk dat ik dat gewoon moet acepteren.

Ik ben ook veel vrienden aan het verliezen. Geen idee hoe het komt en heb schrik dat ik niemand meer ga hebben en dat ik eenzaam ga zijn op school en dat ik bij niemand kan zijn bv in een vriendengroep.

Soms weet ik wel wat ik wil, maar ik heb schrik om het gewoon toe te geven aan iemand om te zeggen wat ik eigenlijk wil dus daarom doe ik altijd zo subtiel mogelijk. Maar tis nog niemand opgevallen doe oef. Maar eigenlijk wil ik wel dat ze het weten, maar tegelijktertijd ook weer niet. Omdat ik schrik heb dat ze misschien niet akkoort mee gaan of zeggen dat ik beetje delulu ben.

Ik denk nog altijd aan zelfmoord, maar ik ga niets doen want ik ben daar bang voor. Ik heb gewoon heel veel pijn en probeer het te negeren (tip van vriendin en vriend).

Het ding is ook mijn vriendin en mijn beste vriend zeggen dat ik naar men psycholoog moet gaan. Maar het ding is ook hoor helemaal niets meer van men psycholoog ookal mail, bel en sms ik. Ik krijg geen antwoord dus ik weet niet hoe ik dan een afspraak moet maken.

Ik hoop dat mijn beste vriend en mijn vriendin dit niet lezen.
Als ze toch lezen, hayyyy, ik ben gewoon verdrietig en durf het gewoon niet te zeggen wat ik wil of ja dus Sorry! Ik hoop dat jullie niet boos op mij zijn.

Sorry voor de lange bericht, ik hoop dat jullie misschien iets weten wat ik moet doen.
Alvast dikke merci!
Groetjes
Dancertje

PS ik kan niet meer terecht bij JAC omdat ze vinden dat ik naar een psycholoog ga. En ook niet bij andere hulplijnen. Dus ja dat vind ik ook wel sad en heb tegen hun ook al gezegd maar ja zij blijven bij hun standpunt.

En sorry als er veel schrijffouten staan ik heb een spreek taalontwikkelings stoornis no jugde pls, ik kan er niets aan doen.

2 reacties

TessaABCD
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • August 30, 2026

Hoi ​@Dancertje ! Wat naar dat je je zo voelt. Ik vind het heel raar dat je psycholoog niet reageert. Ik heb je andere topics gelezen en ik denk dat proffesionele hulp je echt beter kan laten voelen. Helaas is het niet de realiteit dat je naar de huisarts stapt en dan in een week bij de goede hulp zit. Omdat je geen reactie krijgt zou ik naar de huisarts gaan. Ik weet niet hoe alles in België werkt, maar de huisarts kan je waarschijnlijk of weer in contact brengen of nieuwe hulp geven. Super veel sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt! 

Xxx van mij!

Louise_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • August 30, 2026

Hoi Dancertje,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon)