Saaie ouders vakantie

  • 22 July 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb nu zomervakantie en ik ga niet op vakantie, ik ben ook nog nooit op vakantie geweest, Het is niet omdat we arm zijn maar omdat mijn ouders gewoon zo saai zijn. Ze doen ook nooit wat leuks met me en mijn vader zit de hele dag binnen op zijn computer te gamen en kijkt bijna niet naar mij om. Mijn vrienden zijn allemaal in de vakantie weg en nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb al depressieve periodes gehad en heb hulp gekregen bij huisarts en een therapeut. Nu is het afgezegd omdat ik beter begon te voelen en omdat  ik zelf aan mijn gevoelens meer wil werken maar het gaat erg moeilijk wanneer ik thuis bijna geen aandacht krijg. Wat moet ik in de vakantie doen heeft iemand nog wat ideeën?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

wat voor type ben je?

buiten types

  1. bos in en hut bouwen
  2. natuur wandeling maken
  3.  naar natuur camping gaan en camperen

binnen types

  1. gamen
  2. tekenen/knutselen
  3. kamer herinrichten/ opruimen

hoe oud ben je eingelijk? dat kan je interesses veranderen

Reputatie 1
Badge

wat voor type ben je?

buiten types

  1. bos in en hut bouwen
  2. natuur wandeling maken
  3.  naar natuur camping gaan en camperen

binnen types

  1. gamen
  2. tekenen/knutselen
  3. kamer herinrichten/ opruimen

hoe oud ben je eingelijk? dat kan je interesses veranderen

Ik vind binnen en buiten dingen wel leuk, ben 14 en die binnen dingen doe ik al elke dag is echt saai en die buiten dingen ik ga geen hut bouwen in mn eentje das gwn sneu voor mezelf dan en camperen kan niet heb geen geld geen tent helemaal niks en word wss dan gekidnapped

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Account,

 

ik ga soms gewoon even een rondje fietsen of met m'n skateboard en dan kijken of ik andere jongens of meisjes zie en dan ff kletsen of skaten op zo'n parkje of basketballen of zoiets. Ik weet niet of er zoiets bij jou in de buurt is en of je dat leuk vindt.

 

Misschien hebben jullie wel een buurthuis ofzo voor jongeren en hebben ze af en toe wat activiteiten in de vakantie. Er zullen vast wel meer kinderen van jouw leeftijd niet op vakantie zijn. Misschien ken je ze nog niet maar ontmoet je ze bijvoorbeeld bij dat buurthuis en kunnen jullie dan samen afspreken en iets leuks doen. Gewoon chillen of naar het zwembad of samen fietsen of winkelen/de stad in.

 

Het is misschien een beetje lastig om nu nog een baantje te vinden maar je kunt het altijd vragen bij een supermarkt of bij een marktkraam of misschien heb je buren of familie die klusjes voor je hebben. Boodschappen doen of oppassen op je kleine buurmeisje.

De hond uitlaten van je achterbuurvrouw ofzo. Een beetje met de plantjes helpen bij oudere mensen in de buurt. Of bij het bejaardenhuis vragen of ze nog iets leuks weten. Misschien ben je al geholpen als je gewoon met wat oudere mensen kunt kletsen, klinkt supersaai, I know, maar misschien hebben die kleinkinderen die allemaal op vakantie zijn en het leuk vinden om iets leuks te doen met jou.

Misschien kunnen ze wel goed tarten bakken en willen dat samen met jou doe of thuis iets bakken. Of als je het leuk vindt vragen of jij een keetje mag helpen of misschien wel alles alleen doen voor het avondeten.

Het kan ook zijn dat jij je kamer een beetje saai vindt en die in de vakantie een beetje wil op pimpen. Misschien vinden je ouders het wel goed als je jouw muur/muren een fris likje verf geeft of wat nieuwe posters ofzo aan de muur mag hangen of je kamer anders inrichten, je bed aan de andere kant ofzo. Geen idee wat kan en mag. Dan heb je straks een leuke verrassing voor als jouw vrienden en vriendinnen weer terug van vakantie zijn.

 

Ik weet niet of je nog familie of vrienden hebt die een eindje bij jou vandaan wonen en waar je naartoe zou mogen om een paar dagjes te logeren en misschien mogen ze dan later in de vakantie ook nog een keertje bij jou komen logeren.

Misschien is er wel een ijskraampje die iemand zoekt die ijsjes wil helpen verkopen.

 

Vaak wordt er in de vakantie door de gemeente ofzo wel iets van een speelweek georganiseerd en ik snap wel dat het leuker is als je daar met vrienden en vriendinnen naartoe kan, maar het is misschien ook wel leuk om nieuwe vrienden te ontmoeten/naken. Je zou het eens kunnen proberen.

Google eens op ‘activiteiten voor jongeren in de zomervakantie in naam van jou woonplaats’ of zoiets of voor pubers. Als je in een klein dorpje woont kun je ook de naam van een grotere plaats intypen als je daar van je ouders naartoe mag.

Misschien zijn er meer kinderen die alleen zijn in jouw buurt die iets leuks willen doen, bijvoorbeeld een dagje naar een pretpark en misschien is er wel een ouder die met jullie mee wil gaan of een oudere broer of zus van iemand zodat jouw ouders het goed vinden dat jij mee mag gaan, want misschien vinden jou nog net te jong om jou alleen naar een pretpark te laten gaan als dat niet in de buurt is.

 

Ik hoop dat er iets tussen zit of dat ik je op een idee heb gebracht.

 

Veel plezier iig.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

PS het is misschien een beetje rommelig getypt omdat ik ineens weer een ideetje kreeg en dat er tussen heb getypt, maar je komt er vast wel uit.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi

@Account

Misschien kun je een project starten. Bijv een boek gaan schrijven, een buurtfeest organiseren, een liedje schrijven, trainen tot je bijvoorbeeld 10 kilometer kan hardlopen, een tas/knuffel maken. Of vraag of je op een huisdier mag passen terwijl de eigenaar op vakantie is. 

Ik snap dat het saai is, soms heb ik hetzelfde probleem. Maar je vrienden zijn vast niet de hele vakantie weg, hopelijk kan je vaak met ze afspreken als ze er wel zijn. 

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne vakantie!

Reageer