Vraag

saai leven

  • 8 July 2021
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hoi

ik ben een meisje van 14

en mijn leven is echt saai, ik heb niks te doen, de hele dag zit ik thuis te niksen en op me telefoon zitten. Ik heb geen energie om wat te doen. Ik voel me depressief ofzo? Ik weet niet. Ik neem wel vitamine C pillen maar helpen toch niet. Mijn leven is echt saai en school is ook al gestopt dus ik heb helemaal al niks te doen, vakantie ga ik niet. Ik heb geen vrienden ofzo dus ik kan niet met hem afspreken en als ik ze had wou ik denk ik niet. Ik weet nietwaar er mis is met mij ben ik depressief? Of wat? Ik zei dit eens tegen me ouders en die zeiden dat het door me telefoon komt en werden boos op mij. Dus met hun praten lukt niet, vrienden heb ik niet dus met hun praten lukt ook niet. Dus daarom doe ik het hier

misschien heeft iemand hier iets over te zeggen? 


5 reacties

Lieve anoniemje_09726173

Misschien is het verstanding om (als je het nummer van je docent hebt) hem of haar te bellen want die hebben vaak een oplossing.

Misschien kun je een afspraak maken bij de huisarts en probeer er wel met je ouders over te hebben omdat het veel kan opluchten.

Groetjes en sterkte van mij

Badge

Ik heb net ook zon soort topic geplaatst.
Ik zou gewoon eens naar buiten gaan en kijken wie je ontmoet!

 

 

Ben je skeer, is er niets meer dan hoop, want succes  dat ligt niet in de winkel te koop

Reputatie 1
Badge +1

Misschien een hobby zoeken? Misschien kun je op die manier in contact komen met mensen?

Reputatie 2
Badge

Hi!

Vervelend dat je je zo voelt, ik kwam naar deze topic racen omdat ik zag staan dat je je depresief voelt, dat komt waarschijnlijk toch door je telefoon, ik probeer niet als een zeurende ouder te klinken, maar dat is het vaak wel.

Zoek eens een hobby, bijvoorbeeld tekenen of bakken. misschien skateboarden of coderen. het ligt allemaal ook aan je budget. Het leid af, en als je er plezier in hebt is het ook leuk!

Als e van je eenzaamheid veel last hebt, kun je toch vrienden gaan zoeken. Iedereen is met mooi weer buiten, of je kunt een sport gaan zoeken. 

Ik hoop dat ik je heb kunen helpen!

Badge

Heyy,

Ik snap helemaal hoe je je voelt!! Ik had dit ook een lange tijd.

Wat voor mij de beste oplossing was als ik echt geen energie had, is iets actiefs gaan doen! Iknow je hebt er wrs helemaal geen zin in, maar als je het eenmaal gedaan hebt voel je je een stuk beter! Dus ga bijv. wandelen, sporten, trampoline springen... etc. Wat ook handig is, is om een hobby te gaan zoeken die echt bij jou past. Ik weet niet prc wat voor soort type je bent, maar je kunt misschien op een sport gaan! Ik denk dat je ouders dat ook wel fijn vinden. Je kunt ook armbandjes gaan maken, of tekenen.  Zelf  doe ik aan voetbal en trampoline springen, als je een sport echt leuk vind ga je het vaak doen en kun je je dag daarmee besteden. Over je ouders betreft: daarover moet je misschien wel hulp gaan zoeken, praat met iemand die je vertrouwt (je mentor bijv.)  

Misschien kun je wat vaker je telefoon weg doen, en bijv. een spelletje met je ouders gaan doen (of iets anders wat jullie allemaal leuk vinden)! Ik denk dat je ouders dat wel fijn vinden, dat je je tel weg legt. En misschien kun je dan wel beter met ze praten over je probleem!

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb,

XXX harrypotterfan :)

Reageer