saai leven

  • 29 December 2019
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai. Ik ben en jongen van 16 en ik ben bang dat ik een heel saai leven heb. Ik ben erg onzeker over letterlijk alles en ik kan bijna geen normale gesprekken voeren zonder helemaal onzeker te worden. Ik heb wel redelijk veel vrienden maar die zie ik niet buiten school. Savonds ben ik eigenlijk alleen maar aan het programmeren en met mijn ouders tv aan het kijken. Mijn vader vroeg vandaag ook of ik het niet te saai vond. Ook is mijn moeder erg ongelukkig dus probeer ik er alles aan te doen om haar gelukkig te maken. Dit zorgt alleen voor nog meer stress. Als laatst heb ik ook nog een dilemma. Het is allemaal natuurlijk erg overdreven en ik moet al erggg blij zijn dat ik op vakantie ga maar mijn vader wilt naar china maar mijn moeder wilt niet mee. Zij wil lekker aan het stand in spanje zitten. Eigenlijk wil ik dat ook het liefst omdat ik echt geen zin heb om 4 weken in china 1 of andere groepsreis te doen. Maar mijn vader zei nu ook indirect dat die ongelukkig was. Dit komt waarschijnlijk allemaal door mij en nu zit ik met 2 ongelukkige mensen. Hier word ik zelf ook erg ongelukkig van.


3 reacties

Hey,

 

Ik zou vooral dingen doen die jij leuk vind, dan maak je jouw leven voor jezelf ook leuker, en de dingen die je doet om je ouders gelukkiger te houden spontaan houden. Laat vooral merken dat je heel veel om ze geeft, dat betekent ook al de wereld voor ouders.

Qua die vakantie…. Tja, misschien kun je een compromietje voorstellen? Dus dat je de helft van de vakantietijd naar China gaat en daarna nog de andere tijd in Spanje? Is dat een ideetje?

 

Groetjes,

Pindakes.

Hallo  Chimchar :)

Je kunt inderdaad een compromis sluiten over dat vakantiegedoe dat je 50-50 doet en dan eerst naar China en daarna naar Spanje, ik snap dat je je leven saai vindt, mijn leven is ook niet persè heel actief aangezien mijn vrienden heel ergens anders wonen en ik niet zoveel te doen heb. Ik vindt het niet heel erg dat ik niet zoveel te doen heb.

-Dr8gon99

Reputatie 2
Badge +1

Pin en Dragon hebben je dilemma goed beantwoord, daar heb ik verder niets aan toe te voegen. Verder kan ik me erg vinden in je verhaal. Ik ben een puberjongen wiens leven bestaat uit social media, gamen en school. Later zou ik graag gaan reizen of (uiteraard) een beroep gaan doen wat ik leuk vind, maar voor nu zit ik vast. Mijn ouders zijn ook redelijk saai en voeren weinig uit, dus kan ik ook niets. Letterlijk vast, maar je moet er iets van maken denk ik.,.

 

Als je ook voor later geen idee hebt hoe je je leven minder saai wilt gaan maken denk ik wel dat je een probleempje hebt, dat je echt geen idee hebt. Denk er gewoon goed over na :)

Reageer