Skip to main content

Hoii,

Ik heb 2 beste vrienden. De ene heb ik al sinds groep 1 en de ander sinds de eerste. De laatste tijd(sinds driekwart jaar geleden) heb ik vaak discussies/ruzies met de vriendin die ik sinds de eerste heb. Iedere dag heeft ze weer opnieuw kritiek op me wat ze dan meerdere keren herhaalt op een dag en ik voel dat ze naar me zit te staren tijdens de lessen. Haar opmerkingen kwetsen me best wel en maken me ook erg onzeker. Ik irriteer me iedere dag weer dood aan haar, maar soms hebben we het juist ook weer heel gezellig. Nu heb ik vrienden gekregen waarmee ik het echt iedere dag heel gezellig heb en zin heb om ze weer te zien. In de pauzes ga ik steeds bij hen zitten, maar dan voel ik me schuldig dat ik niet bij de andere 2 ga zitten. Maar ik kan het gewoon niet meer om met haar om te gaan. Elke keer als ik in de pauze daar moet zitten of met haar moet afspreken dan wordt ik heel erg misselijk en krijg ik buikpijn. Nu begint ze ook nog een beetje mijn nieuwe vrienden te claimen en het is erg vervelend. Het liefste zal ik de vriendschap met haar af willen sluiten, maar we zijn allebei heel erg bevriend met degende die ik sinds groep 1 al ken. Dus eigenlijk is het niet mogelijk om niet met de ander om te gaan want ik wil degene die ik sinds groep 1 ken niet verliezen. Wat moet ik nu doen?

Hallo Zita555 :)

Je kan tegen die tweede vriendin zeggen dat je het kwetsend vindt wat ze dan zegt. Ze zou daar naar moeten luisteren want anders is het geen echte vriendin. Ze zou het misschien eerst niet accepteren maar later hopelijk wel. Je kan toch wel tegen die andere vriendin zeggen dat de vriendschap tussen die tweede vriendin en jou over is maar dat jij en die vriendin van groep 1 nog wel vrienden kunnen zijn alleen dan liever samen zijn zonder die tweede vriendin.

-Dr8gon99

Beste Zita555,

Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt als je met je vriendin uit de eerste omgaat. Heb je haar al verteld dat haar opmerkingen je kwetsen/weet je waarom ze zo tegen je doet? Misschien kun je je dat vriendelijk vragen? Natuurlijk ken ik haar niet dus ben ik ook niet in de gelegenheid om in te schatten hoe ze daar op zal reageren.

Kan je niet met je vriendin uit groep 1 bij jou thuis/haar thuis afspreken en dan dat jullie met z’n tweeën zijn? Dan is het alsnog mogelijk om de vriendschap te onderhouden terwijl je iets minder met de vriendin uit de eerste om hoeft te gaan. Uit je bericht neem ik namelijk aan dat de vriendin uit groep 1 wel heel close met je is en dat wel zal begrijpen?

Hopelijk kan ik je hiermee helpen.

Groetjes,

Pindakes.

Reageer