Skip to main content

Ruzie thuis ๐Ÿ˜“

• February 28, 2026
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Er is op dit moment veel gezeik thuis๐Ÿ˜“ Mijn ouders kunnen elkaar niet uitstaan, ze hebben constant ruzie. Mijn vader heeft al tijden een huur appartement, want ze zijn al heel lang half gescheiden.
Aleen nu is het zo erg, dat ze nou echt gaan scheiden wrs, met die financiรซle dingen verdelen, huissleutel inleveren, en een regeling wat inhoudt dat ik moet gaan leven als alle andere kinderen met gescheiden ouders; van het ene huis, naar het andere huis. Tasje mee heen, tasje mee terug.

Ook is het voor mijn zus nu best naar, want alles komt op haar aan qua boodschappen omdat onze moeder moet herstellen van haar operatie en onze vader het niet doet... ๐Ÿ˜ฃ Dus zij zit met loodzware tassen vol boodschappen ongeveer iedere dag op de fiets...

Mn vader beschuldigd mn moeder van allerlei dingen en sh*t die niet waar zijn, zoals dat ze gek is, dat ze in een andere wereld leeft. Dat verdient mijn moeder helemaal niet.

En ik moet dus gewoon bij mn vader zijn en dat vind ik helemaal niet leuk, want ik moet "normaal" doen maar ik kan echt niet tegen dat hij zoveel onzin uitkraamt. Maar zonder mijn moeder erbij doet hij gewoon normaal.

Sorry voor de verwarrende topic. Ik weet t gewoon ff niet.

Liefs,
Yusa ๐Ÿ˜˜

ย 

(Wist niet of het in thuis en familie of emotionele problemen en gevoelens moest)ย 

ย 

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Lieve โ€‹@Yusaย ,

Wat ontzettend rot dit ๐Ÿ˜“ denk je dat het helpt om met je vader erover te praten? ( samen met je zus misschien) Ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen, maar vindt het echt heel rot voor je ๐Ÿ˜“โ™ฅ๏ธย 

Dikke knuffel ๐Ÿซ‚

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • February 28, 2026

Hoi lieve Yusa,

Wat sneu voor je en ook voor je zus dat zij op jaar leeftijd die verantwoordelijkheid moet nemen.

Ik vind het onzin dat je vader dat niet doet en dan ook nog voor meer negativiteit zorgt.

Je moet het gewoon aangeven, zoals Boterbloempjee zegt, anders gaat er niks veranderen. :(

Ik wens je veel sterkte voor wat je nu meemaakt.

Groetjes,

ghast

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 28, 2026

Lieve โ€‹@Yusaย 

ik heb zelf ook gescheiden ouders en geloof mij je raakt er gewend aan je zult vanzelf merken dat hun beide opbloeien na de scheiding en het veel beter voor hun is. En voel je nooit verplicht om naar je vader toe te gaan hรจ. Je kan altijd kan altijd afspraken maken dat je daar om het weekend naartoe gaat of 1 weekend in de maand zoiets. Wel jammer dat hij idd niet wil helpen met boodschappen enz. Misschien een idee om je zus te helpen of een familielid daarvoor te vragen?

ik wens je in ieder geval veel sterkte en succes komende tijd toe want is het nooit leuk ofc.ย 
ย 

groetjes arclight22