Skip to main content

Ruzie met vriendin op school

• January 17, 2025
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4

Ik vindt school niet meer zo leuk omdat ik lijk een ruzie heb met mn bestie maar ik wil het eigelijk voor nu gwn bij skippen houden want soms kan ze een beetje te veel zijn voor me maar nu begin ik wat close te worden met de jongen van onze klas en de andere denken dat we samen zijn ik vindt het wel tof met hem maar soms mis ik het een beetje om uit te gaan met mn bestie maar elke keer als ik met iemand om ga van de klas begint ze ook om te gaan enzo en ze zet dan lijk die mensen tegen me op en ze komen dan zo hele tijd naar me en zeggen dan zo van ja je moet praten met haar en je moet niet zo doen enzo maar ik vindt het gwn niet maar leuk omdat ik nu bijna geen vrienden heb en als ik dan iemand vindt dan pakt zij het weer van me van en omdat ik me nu gewoon alleen en leeg voel moet ik ook nog eens gaan praten omdat zij nu ook nog ga zeggen dat ik niet wil praten met haar alle ik wil dat niet ma nu gaat ze voor de 2 de keer naar een opvoeder tis lijk of ze wilt dak in de problemen graak en ik vindt het gewoon kut omdat ik niet wil praten omdat ik afstand wil van haar niet omdat ik haar haat ma gewoon dat ze soms een goede invloed op me heeft dat zegt mn mama maar ik ben echt veel veranderd door haar ik weet echt meer wat ik moet doen en ik ben mentaal ook al niet oke 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Nevadatjee,

Ik snap dat het heel verwarrend en pijnlijk voor je voelt. Het is lastig als je met je beste vriendin ruzie hebt en ze zich zo gedraagt dat het lijkt alsof ze je vrienden afpakt. Je verdient het om je goed en veilig te voelen in je vriendschappen, en het is helemaal oké om soms afstand te willen nemen als iemand te veel voor je wordt.

Misschien kun je proberen duidelijk voor jezelf op te schrijven wat je voelt en wat je nodig hebt. Misschien helpt het om rustig met haar te praten als je daar klaar voor bent, of juist even tijd voor jezelf te nemen zodat je tot rust kunt komen. Het is ook heel fijn dat je nu iemand anders hebt waar je close mee bent, dat laat zien dat je nieuwe connecties kunt maken die jou goed doen.

En onthoud: het is helemaal niet gek dat je mentaal niet oké bent nu. Dat mag er zijn, en misschien is het goed om met iemand te praten die je kan helpen, zoals een vertrouwenspersoon op school, een opvoeder, of iemand anders die je vertrouwt.

xx liefs Wolf 🐺