Skip to main content

Ik heb ruzie met mijn vriendin ik noem haar even Emma. Ze gaat verhuizen in de zomervakantie en is daardoor best verdrietig dat ze mij niet meer veel kan zien dan. Emma wilde met mij afspreken maar het was de eerste dag van de vakantie en ik had niet zo veel zin want ik wilde gewoon uitrusten en even niks doen die dag. En ze bleef maar appen ik had geappt dat ik met mijn oma ging wandelen want anders gaat ze blijven vragen of het niet in de middag kan of s avonds en waarom ik mijn oma belangrijk vind en of ze iets fout heeft gedaan dat ik daardoor dat ga doen. Maar ze bleef toch appen. "Alsjeblieft" en "alleen vandaag is het mooi weer." En toen stuurde ik een beetje geïrriteerd " al appje nog 1000 keer alsjeblieft ik heb gewoon geen zin. "En toen kwam ze er dus achter dat ik geen zin had in plaats van dat mijn oma kwam. Toen appte ze " jij geeft ook helemaal niets om mij" En nu weet ik niet of ik iets gemeen ben geweest. Gr ...

Wel gek dat Emma daar zo boos om wordt. Ze kan ook respecteren dat jij gewoon even geen zin had. Heb je er al met haar over gesproken na de ruzie?  Misschien is dat een goed idee. Je kan haar dan gewoon rustig uitleggen wat de situatie was, misschien dat zij er dan meer begrip voor heeft.


Heey,

Je bent eerlijk geweest en hebt je grens aangegeven.
In die zin heb je niks verkeerd gedaan en ben je ook niet gemeen geweest.
Het lastige is dat dit niet was was Emma wilde. Voor haar was het waarschijnlijk een teleurstelling en daarom reageerde ze waarschijnlijk op die manier.

Zij wil elke beschikbaar moment om samen te zij te benutten en zij mag leren accepteren dat niet iedereen altijd beschikbaar is of wil. En dat is geen afwijzing van haar.

Want ik denk dat je wel om haar geeft?

Wat je kan doen is voorstellen om een andere dag af te spreken. En al regent het of is het minder weer. Dan doe je een lekker dikke trui aan, je neemt een paraplu mee en je gaat alsnog lekker afspreken. Als het kan, zou ik het gewoon doen.

Groetjes,
Simply Me

 


Ik heb geappt of ze een andere dag wilde maar ze appt nog niks terug. Zij zit ook op een andere middelbare school dan ik en zij vind het moeilijk om vriendinnen te maken. Dus af en toe heb ik het gevoel dat ze me echt nodig heeft.Maar dankjulliewel voor de tips!


Oke, goed dat je haar dan geappt hebt.
Het is nu aan haar om te reageren. Jij mag het voor nu even loslaten.

Het kan inderdaad zo zijn dat zij met bepaalde dingen meer moeite heeft en je mag daar rekening mee houden, maar je hoeft je niet aan te passen

Je kunt ervoor haar zijn en haar steunen. Een vriendschap komt wel van twee kanten, dus ook van haar uit mag er wat komen

Groetjes,
Simply Me


Ieder meisje is anders.  De een reageert makkelijker dan de ander, Maar als ze van je houd zou ik gewoon zeggen van "ik heb nu niet echt zin". Als ze dat gewoon accepteert houd ze van je. En misschien heeft ze gewoon een slechte dag. Ik heb ook een vriend. Hij is snel geïrriteerd en als ik 1 verkeerd ding zeg is er al gezeik. Hij heeft het al meerdere keren willen uitmaken. Maar ik hou zoveel van hem dat ik hem echt niet kwijt wil! Maar goed. We zien wel. Doe gewoon rustig aan, bekijk de situatie. Succes. En hopelijk hielp het een klein beetje. 

 


Reageer