Ruzie met mijn ouders

  • 14 August 2023
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb al sinds mei dat ik moeilijk met het gezin meedoe, geen zin heb om met mijn vriendinnen af te spreken en eigenlijk niet meer doe dan school, eten en slapen. Ik heb wel vriendinnen, maar naar de dichtsbijzijnde vriendin moet ik een halfuur fietsen, maar wel op een elektrische fiets. Ik heb niet veel dingen dat ik erg leuk vind, behalve lezen en tekenen en mijn ouders hebben me gedwongen om op scouting te gaan, dat erg leuk is. Maar nu het vakantie is vind ik heb nog moeilijker om mee te doen. Ik vergeet afspraken of heb er geen zin meer in. Ik heb ook vaak problemen met slapen, waardoor het nog moeilijker is om mee te doen. 2 dagen geleden was er een afspraak bij mijn oma, maar ik had een erg slechte nacht gehad en had maar 2-4 uur geslapen, waardoor ik weer in slaap viel en niet meeging naar mijn oma. 

Voor mijn moeder was dat de druppel, en sinds ze weer terug was, heeft ze me genegeerd, zorgt ze niet meer voor me en wilt ze het ook niet zomaar goed maken. Mijn vader helpt nog wel, en gister heb ik een hele dag in het huis gewerkt om mijn moeder te laten zien dat ik spijt heb, maar het enige wat ze zegt aan het einde van de dag is: "Toen ik na het eten om een kopje koffie vroeg, kreeg ik geen antwoord en heb ik geen kopje koffie gezien. Het is alsof ik niet meer besta voor jou,” 

Ik wil me best inleven in mijn ouders, maar ik ben erg koppig en vind het moeilijk om sorry te zeggen of toe te geven dat ik fout zit. Mijn vader heeft net een preek gegeven en zelfs gezegd dat als het zo door gaat, ik naar een instituut moet, "voor meiden zoals jij die het ook allemaal niet meer weten.”

Ik weet niet meer hoe ik het goed moet maken en ik heb het gevoel of het ook niet meer goed gaat komen. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, jij zit er erg mee en je wilt er graag uitkomen, dat is iig al positief! Kun je iemand die je kent in vertrouwen nemen? Bij mijzelf was het zo dat ik o.a.  dankzij een leidster bij de scouts mijn gevoelens durfde te benoemen en bekennen dat het niet goed zat in mn hoofd. Het was dan wel een ander soort probleem waar ik mee vocht  maar het was wel een goede manier om er uit te komen.  Toen ik dat helder had voor mezelf kon ik ook veel beter aan mijn ouders bijvoorbeeld uitleggen wat er was en hoe het zat in mijn beleving. En daarna kon ik er met wat therapie en oefeningen ook echt uit komen. Ik zou het je gunnen dat jou dat ook lukt. Het begint met iemand in vertrouwen nemen en totaal eerlijk over je gevoelens en gedachten te vertellen. Heel veel succes en sterkte! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb zelf mijn oma als vertrouwens persoon, en ze helpt heel erg.

Ik ben een weekendje bij mijn oma gaan logeren, en het gaat nu ook al beter met mijn ouders en mij.

School is weer begonnen en het helpt ook dat ik mijn vriendinnen weer zie.

Ik ben aan het oefenen met sorry zeggen en ik ga wat tips proberen. 

 

Heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +11

Ik dacht: ik geef een update op sommige topics.

Ik heb nog steeds wel ruzie, ben zelfs een keer weggelopen. Maar de ruzies zijn minder heftig, en het is niet echt iets ergs.

Ik heb nieuwe vriendinnen, en die helpen ook wel veel. Ik spreek ook steeds meer af met hen. Het is erg gezellig!

Ik doe ook steeds beter mee met het gezin. Ik heb weer een energieboost gekregen ofzo.

Ik zit nu ook op aikido, en dit weekend is er een scoutingkamp!

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Natureflower  dat klinkt al goed en fijn dat het beter is nu. Veel plezier op kamp! Ik heb binnenkort ook een Scouting kamp xd. Leuk ook om je updates te lezen! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 4
Badge

Veel plezier!! En wat fijn dat het al wat beter gaat

Reageer