Vraag

ruzie met mensen

  • 15 February 2023
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

 

dit is eigenlijk mijn eerste keer dat ik iets op dit forum zet omdat ik het eventjes niet meer weet. Ik ben een meid van 17 en heb in de jaren al best wel wat vriendschappen gehad die komen en gaan. Vorig jaar kregen mijn toenmalige beste vriendin en ik ruzie en dat lieten we toen gewoon gaan. De laatste tijd heb ik het vermoede dat ik steeds meer gehaat wordt door mensen. Als ik mensen tegenkom waarvan ik weet dat ze haar kennen staren ze me aan of gaan ze over me praten. Ik weet niet hoe ik hiermee moet omgaan. Is er iemand die mij advies zou kunnen geven?


1 reactie

Reputatie 2
Badge

wauw meid, wat geweldig pittig zeg! ik ben 16 (en ook een meisje:))

ik snap hoe je je voelt, ik heb vorig jaar ook vergelijkbaar iets meegemaakt. 

mijn advies klinkt makkelijk maar is kapot lastig:

 

  • laat die mensen lekker denken, jij weet tenslotte niet wát ze denken
  • al vinden ze je een ongelooflijke trut, wat boeit dat? dan zijn het iig geen echte vrienden
  • steek energie in mensen/vrienden waar je wel wat aan hebt! en dat is verrot lastig als je (zoals ik) helemaal geen vrienden hebt. maar om eerlijk te zijn: de vriendschap tussen mij en mijn 3 vriendinnen is vorig jaar juni gestopt en in september begon ik met mn opleiding en toen ben ik 2 mensen tegen ge komen waar ik echt heeeeeel goed mee kan!! met andere woorden: als er een deurtje sluit, wordt er een raampje geopend:)

hoop dat je er wat aan hebt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer