Ruzie met een vriendin

  • 1 July 2021
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 13 jaar. Net gebeurde het ergste wat er in mijn leven ooit is gebeurd. Ik heb net dansen gehad en ik fietste samen met een paar vriendinnen naar huis. Althans, ik dacht dat het vriendinnen waren. Toen ik nog met 1 vriendin aan het fietsen was, zei ik dat het me dwars zat dat ze altijd maar aan het zeuren is over hoe zwaar haar leven is en ze is alleen maar aan het zeuren over school en zo. En ze vraagt nooit hoe het met mij is. Want ook met mij gaat het niet goed. Dan heb ik juist een vriendin nodig die er voor me is. En juist haar. Ik ken haar al langer dan 10 jaar. Het was altijd zo leuk tussen ons. Maar nu  ben ik ook gewoon echt klaar met haar. Dus dit betekent dat ik nu op school helemaal niemand meer heb. Ik denk ook steeds meer aan zelfmoord. Nu helemaal. Ik voel me zo rot. Het maakt me verdrietig, want ik heb nu het idee dat ik gewoon helemaal alleen ben.  Heeft iemand tips zodat ik school toch nog leuk kan maken voor mezelf?


3 reacties

Badge

De wil om te leven is wel echt steeds kleiner aan het worden. Er gaat toch niemand zijn die me gaat missen. Want zelfs thuis voel ik me niet meer fijn. Mijn ouders die de hele tijd aan mijn hoofd zeuren, mijn zus die niet eens naar me omkijkt, me klas waar ik een soort van onzichtbaar ben. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Ik wil niet meer leven zo. Ik denk dat ik er ooit een einde aan ga maken. Hoeft niet gelijk deze week, kan ook later. Ik wil gewoon die pijn niet meer voelen. Ik wil dat ik er niet meer ben.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik hoop dat je weet dat ik je wel ga missen!! 

Als je je rot voelt, wat ik altijd doe: even verdrietige muziek opzetten en even huilen als het erg diep zit. Daarna zet ik vrolijke/normale muziek op en ga ik meezingen en ondertussen gewoon dansen/bewegen. En die vriendin die je je zo laat voelen: vertel aan haar,  (als je je daar prettig bij voelt) wat je dwars zit. Als je het vertellen niet fijn vind kan je haar ook een brief schrijven. Ik weet niet of jullie een vertrouwenspersoon/contactpersoon op school hebben, maar als je die hebt: ga erheen. Ze luisteren naar je en kunnen je ook helpen met een oplossing! En probeer, ik weet dat het vreselijk moeilijk is, aan 1 iets te denken wat je wel leuk vind. Dat kan een mens zijn, een huisdier, een sport of een kleur… Dit zal helpen om even je gedachten van je problemen af te wenden!

En hoe je school leuk kan maken: ik ben zelf bij verschillende activiteiten groepen gegaan, daar heb ik toen ook nieuwe vrienden en vriendinnen gemaakt. En leuke muziek opzetten tijdens de les is altijd een aanrader!

Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen!

 

Geloof me er zullen meer mensen zijn dan je denkt die je gaan missen..

Die ruzie is ontzettend kl*te en zal veel gevoelens losmaken bij je.. Maar meid.. Laat dat nooit een reden zijn uit het leven te stappen! Moeilijke periodes kun je overwinnen en meisje er is ook nog zoveel moois voor jou om te gaan beleven!! Het leven is een mix van mooie momenten en vervelende pijnlijke momenten.. Laat die mooie momenten je de moeite waard maken..

 

Over die ruzie.. Ik begrijp dat je boos bent.. Maar misschien ziet zei niet in wat haar gedrag met jou doet en waarschijnlijk heeft zei dit in tegenstelling tot jou niet geleerd om intresse te tonen.. Terwijl zei vanbinnen misschien helemaal geen idee heeft wat ze verkeerd doet..

Meisje dat jij je niet goed in je vel voelt en je vriendin nodig hebt is begrijpelijk.. Dit mag je ook gewoon roepen tegen ze.. Verdorie voel me kut en luister altijd.. Nu heb ik jou nodig om naar mij te luisteren... Sommige mensen hebben een heel ander inlevingsvermogen.. Omdat jij je wel druk maakt om andere voelt dit kwetsend voor jou en voel jij je niet geholpen terwijl je dat zelf wel doet..

Meid.. Sommige mensen zijn nu eenmaal totaal anders en sommige zijn oprecht niet geïnteresseerd.. Sommige zijn te helpend.. Ieder mens heeft zijn eigen manier van aanpak.. Door praten leer je elkaar begrijpen.. Fouten zijn er om van te leren.. Iedereen die fouten maakt en die de fouten gaan zien zijn in staat te leren en te groeien..

Zien ze het niet ondanks jij probeert ze te helpen inzien.. Dan kan je beter wat meer afstand nemen omdat je al meer heb gedaan wat je kunt.. Doet iemand er niets mee.. Prima trek 't niet persoonlijk aan.. Want ik weet zeker dat je een lieve leuk en vooral een super goede vriendin bent!!

Geloof me.. Er zijn goede en slechte mensen die je tegen zult komen.. Pijn teleurstelling.. Het hoort erbij.. Maar 1 ding.. Voel je door het gedrag van anderen en een rotgevoel door kut gevoelens nooit minderwaardig of jezelf niet goed!! Jij bent jij! Je bent belangrijk.. Laat dingen die je niet in de hand hebt wat meer los en neem je plekje soms wat meer in dat je jezelf laat horen!.. Want te lang niks zeggen als het niet goed gaat.. Maakt het uiteindelijk onoverzichtelijk voor je en gaan je gedachtes door de war raken.. Waardoor je het uiteindelijk niet meer ziet zitten..

Terwijl als je op tijd je hart lucht en met wat advies.. Kun je sneller weer wat meer toekomst en leuke dingen zien!

Meisje ik zou al met alle plezier alles aanhoren wat je dwars zit!! En je wat simpele tips geven.. Geloof me dit gevoel is niet blijvend.. Echt niet..

Heb dit ook gehad.. Ik ben zo blij dat ik gekozen heb te blijven... Ik had ook hetzelfde gevoel.. Maar heb een maatje in mijn leven gevonden waardoor ik alles anders ben gaan zien en ik hoef niet eens te zeggen dat ik me rot voel.. Dat ziet hij al van kmers ver en dan samen komt je weer uit je zorgen.!!dat komt voor jou ook missie je bent nog jong en juist het moment als je hele speciale mensen ontmoet in je leven.. Dan begrijp je het.. Dat is waar alles de moeite meer dan waard voor is.. Dus hup maal je hoof leeg en maak je niet zo'n zorgen..zodra je koppie weer wat meer geordend is zul je je beter voelen! 💐

 

Reageer