ruzie

  • 19 July 2022
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een paar maanden geleden dreigende appjes naar iemand gestuurd. 

Hij wil mij niet vergeven

Ik ben intens verdrietig 

Wat moet ik doen? 

 

 

 


3 reacties

Ja dat is een beetje je eigen schuld. Misschien moet je echt bewijzen dat je beter bent? En geen woorden doen… (natuurlijk ken ik de situatie niet) Soms vergeven mensen je gewoon niet. Maar probeer goed verantwoordelijkheid te nemen voor je acties.

Ik denk dat je diegene moet vergeten. Ik zou iemand die mij bedreigd heeft ook niet meer om me heen willen eigenijk

Reputatie 6
Badge +7

Excuses aanbieden. 

Dat is niet: uitleggen waarom je het deed (want dat is goedpraten).

Echt excuses aanbieden is zeggen: Ik zat fout, ik heb bij jou ellende veroorzaakt en daar heb ik spijt van. 

Als je erbij uitlegt waarom ben je eigenlijk aan het zeggen dat je tóch het juiste deed.  Ook als je ergens het woord ‘maar’ gebruikt (‘maar jij had tien jaar geleden een raar gezicht getrokken’) zeg je ‘ik meen het niet echt’.   Laat dat allemaal weg, maak echte excuses.
Als je eventueel schade hebt veroorzaakt hoor je dat ook te vergoeden en daar mag jij ook best moeite voor doen.  Niet zo van ‘oh nadat ik ben uitgegaan en al mijn geld heb opgemaakt is er helaas niks over om schade te vergoeden, jammer zeg’, maar gewoon echt dingen afzeggen om andermans schade te vergoeden.

En dan… is het ook gewoon klaar. 

Als iemand niet wil accepteren dat mensen fouten maken - jammer dan, dan mag hij zijn zelfmedelijden inslikken.

 

Reageer