ruzie

  • 2 October 2019
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hai iedereen, ik zit met wat wat ik wil delen en het gaat over ruzie zoals je op de titel al misschien had kunnen lezen.

ik heb de laatste tijd echt heel erg veel ruzie met iedereen in mijn familie. voornamelijk met mijn zus, het is zelfs zo erg dat ik haar de dood toewens. ik heb gewoon echt geen goede band met mijn zus en zelfs mijn beste vriendinnen weten dit niet. ik ben ook bang om ze dit te vertellen omdat ik bang ben dat ze me raar gaan vinden ofs. en een van mijn beste vriendinnen heeft een super goede band met haar zus dus die weet daar ook niets van. het punt is dat ik erg gesteld ben op mijn spullen (makeup en skincare enz) en mijn zus pakte daar vroeger welleens iets van. ik was daar zo klaar mee dat ik uiteindelijk een kastje met slot kreeg van mijn ouders. maar nu heeft ze een manier gevonden om mijn kastje open te maken zonder dat ze het sleuteltje heeft. ik kwam vanmiddag thuis en opende mijn kastje omdat ik daar nog wat chocolade in had liggen en het was een lange schooldag geweest en ik moest nog veel leren voor morgen en ALLES was weg!!!!!! alles waar ik geld aan heb uitgegeven was weg!!!!! ik moest huilen en ik kreeg er meteen een buikpijngevoel van in mijn maag. ik ben nu al 3u aan het huilen en ik kan maar niet ophouden (kan dit misschien omdat ik bijna ongesteld ben?) mijn ouders hebben al voorgesteld om iemand waamee ik mee kan praten te bellen ik vind dat erg fijn alleen ik weet niet wat ik moet doen ik durf niet meer van mijn kamer af omdat er nog meerdere spullen in dat kluisje liggen en blijkbaar kan zij het slot gewoon kraken. eerder heeft ze ook al een pakketje dat mijn moeder al heel lang verwachtte verstopt op mijn kamer... mijn moeder heeft het bedrijf gebeld en heeft een nieuw pakje op gestuurd gekregen terwijl mijn zus het op mijn kamer had gelegd. en ik krijg nu de schuld van alles... is het niet gewoon beter als ik er nooit was geweest ik ben alleen maar een last op hun rug. mijn zus zit nu beneden en zegt dat ik zelf die spullen heb verstopt en het in haar schoenen probeer te schuiven kan ik niet gewoon weg??? ik haat het hier ik ben niet een gewenst...

weten jullie wat ik moet doen alsjeblieft help me
curiousgurl

2 reacties

Hey,

Ik ben zelf een jongen, 16.
Ik heb een grotere broer, waar ik ook altijd bij in de schaduw stond. Van dit soort situaties zijn echt rot. Als je de jongste bent, voel je je altijd machteloos, je kunt niks beginnen tegen de anderen, en niemand gelooft je.

Bij de meeste met een grotere broer of zus van 2 jaar ouder, is dit gewoon een periode van een paar jaar. Bij mij en mijn broer was het van m'n 4e tot 13e. Maar nu ik 16 ben, en hij 18, merk ik dat het nu veel en veel beter gaat. Geen kinderachtig gedoe meer, dat hij me alles af pakt, altijd als eerst is, dat hij altijd liegd, al die moeilijk heden.

Het was voor mij wel een hele moeilijke tijd, net zo als heel veel kinderen, die ook de jongste zijn. Vooral omdat je je altijd voelt alsof je helemaal de grond in word gedrukt. Alleen hier moet je echt door heen! Hoe waardeloos je je eigen ook voelt, hoe verslagen je eigenlijk ook bent, of hoe erg je het gevoel hebt dat je niet gewild bent, en er niet toe doet.

Houd je rug recht, en laat ze niet over je heen lopen! Zie het als een vogelnestje, met een paar kuikentjes. Eentje, een stuk jonger, hij moet heel hard vechten om z'n kopje boven de anderen uit te steken. Hij is altijd de zwakkeling van het nestje, maar als hij uitvliegt, is hij het sterkste van ze allemaal. Hij heeft niet opgegeven, en is 2 keer zo sterk dan dat de anderen waren op zijn leeftijd!

Het is misschien heel erg hard door bijten nu, maar uit eindelijk kom je er boven op. Je bent nu misschien een paar jaar jonger dan je zus, maar als jullie langzaam volwassen worden ben jij degene die: beste voor zichzelf kan zorgen, beter in kan leven in anderen, sociaal verder ontwikkeld is, kort om, niet meer de kleinste van het nestje!


Ik hoop je hiermee wat moed ingesproken te hebben, maar de boodschap is ook dat je het soms moet accepteren dat dingen niet rechtvaardig verlopen.


Heel veel sterkte en succes m'n kleine kuikentje!

Groetjes,
LVA

beste LVA,

echt heel heel erg bedankt voor dit ik heb altijd al gevoeld alsof ik de enige was met zo een slechte relatie met mijn zus. ik ben serieus blij om te horen dat alles beter gaat uiteindelijk en je hebt me echt moed ingesproken. dankjewel.

CuriousGurl

Reageer