Rouwen

  • 7 January 2015
  • 5 reacties
  • 277 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Ik heb een beetje hulp nodig want mijn oma is overleden 30 augustus 2014.
Ik heb het daar heel moeilijk mee en mijn familie steunt elkaar niet.
Erger nog ik zal mijn tante nooit meer zien omdat mijn papa en mijn oom haar nooit meer zullen zien.
ik heb mijn tante voor het laatst gezien bij de crematie van mijn oma.
Ik was het enige kleinkind van oma dat altijd op bezoek kwam elke week.
Ook was ik haar lievelingskleinkind van 7 kleinkinderen.
Het is dus dat ik het tegen niemand kan zeggen dat ik mijn oma zo erg mis en oma wilde dat ik ook nog een deel van haar erfenis mocht hebben.
Niemand weet dat. En ik weet niet hoe het tegen mijn familie te zeggen.
Het is inmiddels 4 maandjes geleden en heb het elke dag steeds moeilijker en ik huil me zelf in slaap.
Zou iemand mij kunnen helpen die ook steun nodig heeft met het rouwen van zijn/haar overleden oma?

kusjes van mij ❤

5 reacties

Heei ,

Allereerst gecondoleerd met je oma :(
Het is rot om iemand te verliezen waar je zo goede band meehad!

Mijn oma is nu 3jaar geleden overleden, en ik huil er ook nog steeds vaak om..
Ik weet niet hoe je het best kan rouwen, iedereen doet het anders!

En ik zal het eerst tegen je ouders zeggen dat je een deel van de erfenis mocht

X
Hey wat toevallig.
Mijn oma is gister begraven ik snap dat je het moeilijk hebt ik ook hoor maar zo gaat het nou eenmaal en we zullen ermme moeten leven.
Ik wens je veel sterkte en nog gecondoleerd!

-KeepFighting
Hey.

Gecondoleerd met het verliezen van je oma.. 

Ik weet hoe je je voelt. Mijn opa, tante, oma en grootvader zijn allemaal binnen 5 jaar overleden. In het begin heb ik daar ook heel veel last van gehad. Maar na een tijdje heb je daar wel meer vrede mee en kan je het verwerken. Zelfs na een jaar kan het goed en is het heel normaal dat je nog zoveel moeite hebt met het overlijden van je oma. Probeer hierover te praten met een goede vriend/vriendin als je het moeilijk hebt. Over de erfenis van je oma, misschien kan je dat beter vertellen als het wat langer geleden is dat je oma is overleden want misschien zijn ze er nog niet klaar voor of zijn ze het er niet mee eens. Probeer eerst je verdriet te verwerken en daarna komt de rest wel! 

Groetjes 😉 ! 
Heeii,,

Gecondoleerd meid!
Ik ben zelf ook aan het rouwen, dus ik weet wat je meemaakt.

Het is heel zwaar, vooral in het begin. Er is veel om te verwerken en daar zit ook tijd in.
Iedereen verwerkt zoiets op zijn/ haar eigen manier. Huilen kan al heel erg helpen.
Misschien is dit een onderwerp om mee naar een MAW (Maatschappelijk Werker) te gaan? Die hebben ervoor geleerd om jongeren te helpen, en dat kan al een groot verschil maken. Al moet je weten dat je zoiets lang zult blijven voelen..

Wat ook erg belangrijk is, is dat je het kwijt kan. Als je het niet kwijt kan aan iemand (een vriendin, vertrouwenspersoon, MAW), dan blijf je er mee zitten. Want dan hoopt het zichzelf op en daar wordt het niet beter van.

En over die erfenis.. ik denk dat je moet wachten op een goed moment. Gewoon over een tijdje, als alles weer ''normaal'' is.

Heel veel sterkte!!
X
Hoi hoi

wat naar voor je meid. Zelf is mijn oma in september overleden met veel gedoe. Dus veel trauma’s en veel huilen. Het is nu al bijna een jaar sinds het was begonnen en ik heb er nog steeds erg last van. Io ben uiteindelijk naad mijn moeder gegaan en heb verteld dat ik er last van heb. Ze had een afspraak voor de dokter gegaan en die adviseerde ons naar een rouwpsycholoog. Ik ben heel zenuwachtig, maar mijn zusje zit ook bij een psycholoog en ik heb er alle vertrouwen in.

als je er last van blijft houden ga dan naar je ouders of iemand die je vertrouwd. Ze zullen je hoe dan ook helpen echt i promesse. Nog veel succes met rouwrn en ik hoop dat je er over heen komt. Good luck

Reageer