Rotte gevoelens.

  • 26 July 2022
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Badge

Ik voel me tegenwoordig zo waardeloos door andere en het leven zie ik niet meer zitten. ik wil het liefste dood, maar durf ook weer niet en zou graag met iemand praten, maar mensen hebben er geen begrip voor en worden vaak boos als ik zeg dat ik me niet fijn voel of zo. de enige manier hoe ik me nog fijn voel is als ik mezelf snij ik probeerde er een tijd mee te stoppen, maar ik kreeg het weer even heel zwaar en toen begon ik weer… ik heb nu ook een grote snee op mijn been en ga binnenkort zwemmen en weet niet hoe ik het kan verbergen, als mijn familie erachter komt ben ik weer het mislukte kind voor de hele familie en word mijn moeder waarschijnlijk heel boos. ik heb ook nog veel stress in mijn leven over van alles en dat stapelt zich samen met al het andere op. Ik heb nog een hoop andere dingen waar ik over wil praten met iemand, maar ik hou het hierbij, ik hoop dat er iemand is die misschien met mij er over wilt praten en ik ben goed in luisteren dus kan ook naar jou luisteren dan.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Anoniemiemandje ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat rot dat je je zo voelt! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Badge

Hoi @Anoniemiemandje ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat rot dat je je zo voelt! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

 

Dankuwel voor het advies ik heb al een keer gechat met iemand van 113, maar ze verwezen me hier naar. Ze zeiden dat ik hier goed met andere kan praten en dat ik hier beter kon gaan omdat 113 voor mensen met zelfmoordneigingen was. Snap niet helemaal waarom ze dat zeiden want heb ik zelf ook.

Iemand vinden die erover wil praten en die je vertrouwt die daarnaast niet vindt dat je zielig doet is eigenlijk de beste optie, maar zeker niet de makkelijkste. Ik heb er geen probleem mee om met je te praten, maar ik denk niet dat je het via dit forum zou willen doen (want contact uitwisselen mag immers niet). 

Ik hoop dat het beter met je zal gaan.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniemiemandje,

Vervelend dat niemand in jou omgeving jou begrijpt.

Er zijn altijd wel mensen die willen praten, alleen kunnen die soms moeilijk te vinden zijn. Soms vind je zo iemand ineens, maar het kan ook iemand zijn die je al langer kent. Je kan het ook aan je mentor of vertrouwenspersoon op school vertellen. Die zijn er ook om mee te praten, en begrijpen je vast wel.

Het is natuurlijk heel naar dat je ouders je niet begrijpen, maar ze willen je waarschijnlijk alleen maar helpen, en ze weten misschien niet hoe. Je zou eens op een rustig moment met ze kunnen gaan praten als je dat wilt.

Wat kan helpen is om je gevoelens/emoties op te schrijven of te tekenen. Dat helpt mij vaak heel erg als ik dit soort gevoelens heb

Ik weet zeker dat het beter wordt!

Groetjes iemand.

Reageer