Skip to main content

Hoi ik had vandaag mijn boekbespreking en toen ik naar voren liep naar de klas was ik al zenuwachtig maar ik wist mijn hele tekst uit me hoofd

maar ik werd opeens heel rood en voelde aan me stem dat ik bijna moest huilen en durfde niet tekijken in de klas en las gewoon alles voor op het briefje

terwijl ik juist wou laten zien aan juffrouw dat ik alles goed uit me hoofd had geleerd

en daar word ik altijd fk verdrietig van en ik schaam me dood want je zag aan me gezicht dat ik bijna moest janken

terwijl ik in de klas heel anders ben dan voor in de klas 😭 

heeft iemand tips om minder bang tezijn voor in de klas?

 

 

Je kan ademhalings oefeningen doen voordat je voor de klas moet om rustig te worden. En je hoeft je niet te schamen. Ik krijg ook een rood hoofd als iedereen me aan kijkt

Hopelijk heb je hier wat aan

 

Groetjes


Ik zou de volgende een paar keer thuis oefenen, voor je ouders of zo. Dat scheelt echt. Probeer wanneer je voor de klas staat ook niet mensen direct aan te kijken maar je te focussen op een punt achter in de klas.

Ademhalingsoefeningen zijn idd ook een goed idee.


Hoi ! Goeie tips van @tim16  en @Anoniempjepanda !  En misschien kun je voor de volgende keer eerst eens oefenen met een groepje bff’s of buurkids. Dan heb je al een iets groter clubje maar ben je nog niet zo bang om het fout te doen. Ik snap je trouwens goed hoor. Ik had dat ook best vaak ik schaamde me ook gauw voor de klas maar door het vaker te doen (en ik deed bij scouting ook vaak voor de groep uitleg geven) wen je eraan en maakt het op laatst niet meer uit hoe groot de groep is. Zeker als je het goed hebt geleerd. En schroom niet om dit ook uit te leggen aan de lerares, ze zal het vast begrijpen. Succes met oefenen! :)

Groetjes liefs Julian X


Dank jullie wel, ik had wel met mijn moeder geoefend maar ik krijg altijd het gevoel dat ik alles fout doe en dat ik altijd voor schut sta ;(

 


Reageer