Vraag

Roken

  • 16 January 2020
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heyy, 

 

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben zwaar depressief. Soms dan wil ik gewoon even alles vergeten, en nu heb ik in mijn hoofd 2 keuzes. 1. Snijden, 2. Roken. Mijn ouders weten nu dat ik snijd en houden dat heel nauwlettend in de gaten. Dus wilde ik gaan roken. Maar hoe kom ik aan sigaretten?? Kan je die ook online bestellen?

En dan gaan voor een e smoker of gewone sigaretten? 


Dit topic is gesloten

4 reacties

ten eerste niet gaan roken je kan je zelf beter snijden dan roken want snijden hou je mischien littekens aan over maar met roken heb je een grote kans op een dodenlijke ziekte die nog er is dan leven met depressie dus dan kan je beter op andere plekken gaan snijden waar je ouders moeilijker bij kunnen dan je leven helamaal weggen want je kan er nog boven op komen

Reputatie 1
Badge +1

ten eerste niet gaan roken je kan je zelf beter snijden dan roken want snijden hou je mischien littekens aan over maar met roken heb je een grote kans op een dodenlijke ziekte die nog er is dan leven met depressie dus dan kan je beter op andere plekken gaan snijden waar je ouders moeilijker bij kunnen dan je leven helamaal weggen want je kan er nog boven op komen

Als je je snijdt heb je voor de rest van je leven littekens, ook gaat dat echt niet qua situatie. Alle messen etc worden bewaakt dus dat is niet echt mogelijk. Dus het gaat hier ook niet om snijden of roken, het gaat hier om hoe in het beste kan roken. 

Reputatie 1
Badge +1

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9

Thanks, ik ga is kijken

hey 

 

ik snap dat je iets wilt vinden om ff aan iets anders te denken dan aan je depressie. maar dat haalt je depressie niet weg. 

 

ik zal niet gaan roken en of snijden. in zal in de tijd dat je dat niet doet gaan na denken waar het vandaan komt en samen met iemand er aan werken. want met hulp ga je ergens komen. met deze dingen kom je nergens.  

 

probeer alsjeblieft naar een docent op school of naar je huisarts te gaan zo dat je je weer beter kan gaan voelen. 

 

groetjes blue