Hee allemaal,
Ik heb een vriendin A, maar een echte vriendin voeld het voor mij niet, omdat elke keer als ik met haar afspreek ze heel weinig zegt en bijna niks wilt doen. En als ik dan een keer met B afspreek ( die ook vriendin is met A) vertel B wel eens dat A over mij roddelt als ik er niet bij ben, bijvoorbeeld over wat je draagt en de dingen die je leuk vind om te doen.
En als ik met A ben heeft ze het daar nooit over. En dat is echt heel irritant,ook om te horen van B wat voor dingen A over je roddelt, maar ook gewoon in het algemeen om met A af te spreken. Want ik denk dan wil je nou gewoon echt vriendin zijn of gewoon een beetje gebruik van maken om overal achter te komen wie ik ben en verder helemaal geen vrienden wil zijn.
En ik ben A gewoon helemaal zat, ik wil echt niks meer met haar te maken hebben, maar dat is echt moeilijk want ze vraagt echt bijna elke dag of ik met haar kan afspreken, maar ik heb daar echt nooit zin, omdat ze bij anderen zit te roddelen over me. Ik zeg nu ook al wel wat vaker nee als ze vraagt of ik kan afspreken, maar toch lukt het me af en toen niet om nee te zeggen en dan loop ik weer met haar mee, bovendien ben ik bang dat ik ook mijn andere vriendinnen kwijtraak als ik nooit meer met haar afspreek, maar ik wil A echt weg uit mijn leven want ze geeft alleen maar stress bij mij.
Wat kan ik doen?
( namen geanonimiseerd door De Kindertelefoon vanwege herkenbaarheid )