Vraag

Roddelen

  • 13 September 2022
  • 0 reacties
  • 33 Bekeken

Badge

Oké, ik heb dus een beetje een probleem en ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen want ik zit er echt heel erg mee. Ik heb een vriendinnengroep met 5 vriendinnen (met mezelf erbij gerekend) ik ben blijven zitten in de 2e maar mijn vriendinnen zitten nu in de 3e, wat dus betekent dat ik ze alleen in de pauzes kan zien (wat nu ook een soort van opluchting is).  Laten we die vriendinnen even letters geven zodat het makkelijker is om te begrijpen: K, G, M, B. K en G zijn mijn beste vriendinnen. Alleen zei G iets over M tegen mij, wat ik best heftig vond dus ik dacht ik vertel dat gewoon tegen M want ze verdient het om te weten. Alleen wist ik toen nog niet wat voor ruzie het zou opleveren. M zei dus tegen G de volgende dag dat we op school waren “waarom heb je ….. over mij gezegd?” G wist meteen dat ik het was, dus zei heeft helemaal meteen gezegd tegen M “nee dat heb ik nooit gezegd dat zou ik nooit zeggen” dus toen in de pauze belde ze mij van “Heyy kom je even hierheen, we zitten hier en hier” nou ik ging daar heen en ik had geen idee dat iedereen toen dacht dat ik loog, dus heb ik met even alleen M gezeten en haar verteld wat er was gebeurd, nou toen geloofde ze mij denk ik wel. Toen later was ik bij de jaarleider aan het wachten want ik moest wat vragen aan haar stellen en toen kwamen vriendinnen helemaal naar me toe met: “ja waarom zeg je dit en dit” terwijl ik dat allemaal nooit echt nooit heb gezegd, G had echt hele hele erge dingen bedacht het was echt heel erg. dus later had ik via snap helemaal uitgelegd van “ja ik heb dat echt niet gezegd, dat zou ik nooit doen” allemaal dat soort dingen. en toen geloofde K me wel maar M volgens mij niet, maar het ging niet eens over haar dus eigenlijk mag ze echt helemaal niks zeggen. alleen durf ik echt niet meer naar school omdat ik niet weet wat er gebeurt als ze samen in de klas zijn en ik weet wel dat ze allemaal onzin gaan vertellen over dingen die niet eens waar zijn. Terwijl ak die dingen die zijn gezegd letter is wat G tegen mij heeft gezegd, aangezien ik echt heb voorgenomen om niet te roddelen, omdat zoiets eerder is gebeurd maar toen waren die dingen die G had gezegd wel waar, maar nu niet ik heb dit echt niet gezegd! Alleen ben ik zo bang dat ik de hele dag alleen maar buikpijn heb, ik kan niet slapen, ik kan geen huiswerk maken ik kan niet leren, ik durf niet op school te zijn in de pauzes omdat ik bang ben dat ik ze tegen kom, ik durf niet naar mijn kluisje omdat mijn kluisje op dezelfde verdieping heb en ook echt letterlijk bijna naast ze, ik wacht in de wc voor een half uur totdat ik 100% zeker weet dat ik niet terwijl ik mijn fiets pak hun tegen kom, ik durf hun snaps niet te openen, ik durf niet meer te fietsen met K wat ik echt altijd doe en ik durf niet eens meer op tijd te komen omdat ik bang ben dat ik ze tegen kom bij het stoplicht waar ik ze normaal echt altijd tegenkom (niet eens afgesproken) waardoor ik bijna te laat kom om zeker te weten dat ik ze niet tegenkom.

 

weten jullie iets van tips om dit misschien op te lossen? of wat zouden jullie doen in deze situatie? en hoe kom ik van die buikpijn af die voelt alsof ik constant in een achtbaan zit en naar beneden ga en gewoon weer kan slapen?


0 reacties

Geen reactie

Reageer