Skip to main content

 

Ik(F17) heb hulp nodig

Ik heb het gevoel dat ik me steeds meer begin te irriteren aan hem.

Alles wat hij zegt of doet interesseert mij niet.
Maar ik wil het niet uitmaken want ik hou van hem.

Ik voel me fijn als ik met hem kan knuffelen en kussen.
Ik vind het fijn om met hem in slaap te vallen.
Om in elkaars armen te liggen.

Maar zodra we wat gaan doen samen komen de irritaties in het spel.
Hij praat graag over de stock market, actuele problemen en politiek.
Ik niet.
Ik praat liever over andere dingen. 
Maar welke dingen...?

Muziek, film, onze levens... Positieve, gezellige dingen.

En ik begrijp dat een relatie niet alleen maar bestaat over positieve en gezellige dingen. Maar ze moeten er wel zijn.

Ik merk dat als ik bij hem ben, ik mezelf niet zo leuk vind.
Ik ben chagerijnig, lui en raak verdrietig om alles.
Ik kan niet tegen mijn verlies als hij wint. En als ik dan verloren heb ben ik echt een bitch.

Maar normaal ben ik niet zo. Ik ben vrolijk, creatief, gezellig en spontaan.
Maar als ik bij hem ben niet.

Dit vind ik erg vervelend. Ik heb het gevoel dat telkens als ik verdrietig ben, ik verdrietig over hem ben. Soms doet hij niets fout en ben ik nogsteeds geïrriteerd. En soms wordt hij geïrriteerd door mij.

Maar ik hou van hem. En de leuke dagen zijn erg leuk. Maar de leuke dagen voelen nu zo ver weg.

Als ik luister naar relaties van vriendinnen van mij, praten ze over hun vriend als niet alleen hun vriend. Maar meer dan dat... Ook hun beste vriend. En dat gevoel heb ik niet.

Hij is wel degene waar ik het meeste tijd mee besteed.. maar dat is niet hetzelfde als een beste vriend.

Ik zou zo graag willen dat ik enthousiaster wordt over mijn relatie. Dat ik elke keer als ik aan hem denk lach van oor tot oor. 

En dat is nu niet zo.

Soms heb ik geen zin om naar hem toe te gaan. Maar voel me ook niet compleet als ik dan niet naar hem toe zou gaan.


We begonnen een relatie toen ik 13 was. Ik wordt over 2 maanden 18. Al ruim 4 jaar een relatie nu. En ik zag mezelf bij hem voor altijd. Maar nu weet ik dat niet meer zo zeker. Ik zou het zo graag wel willen.

In het begin was de relatie al met veel ups en downs en ik ben bang dat die downs nu doorgetrokken worden.

Volgens mij voelt hij zich niet zo... Omdat hij waarschijnlijk 100% zichzelf kan zijn.

Maar het voelt alsof mijn 100% mezelf zijn langzaam begint te veranderen van dat spontane en vrolijke wat is had, naar het chagerijnige en luie. Wat ik nu vaker voel.

Ik ben bang dat ik vergeet wie ik ben en verander in de persoon die ik niet wil zijn.

Ik wil niet chagrijnig, lui en verdrietig zijn. Dat is niet de persoonlijkheid die ik wil hebben. 

Ik vind dit erg lastig en ik heb hier moeite mee.

Maar ik heb het gevoel dat ik de relatie negatief beinvloed door deze persoonlijkheidstrekken die beginnen te ontwikkelen. Dus misschien wordt het alleen maar erger.

Maar het is ook winter. En ik ben erg beïnvloedbaar als het gaat om een winterdip.

Ook is het lockdown en dat maakt mijn stemming er niet beter op.

Dus misschien ligt deze negatieve spiraal wel 100% aan mijzelf.

Ik hoop dat het vertrekt
 

Kan iemand hier een objectieve kijk op geven?

-onnodige quote verwijderd-

Hoi, 

Praat met hem! Jij weet heel goed hoe je je zelf voelt, maar je kan geen gedachten lezen. Misschien denkt hij wel dat jij de politiek en dat soort dingen interessant vindt en praat hij er daarom veel over. Wat de winterdip betreft: veel chocola eten! 

suc6


Echt erover praten hoe je je voelt! Zo doorsta je een relatie. En tegelijkertijd is het ook een goeie test hoe hij eronder is :)


 

Ik voel me fijn als ik met hem kan knuffelen en kussen.
Ik vind het fijn om met hem in slaap te vallen.
Om in elkaars armen te liggen.

Maar zodra we wat gaan doen samen komen de irritaties in het spel.
Hij praat graag over de stock market, actuele problemen en politiek.
Ik niet.
Ik praat liever over andere dingen. 
Maar welke dingen...?

Tussen deze twee dingen zit een wezenlijk verschil wat je moet begrijpen: de eerste alinea spreekt niet over liefde, maar over affectie. Je vindt het fijn om affectie te krijgen, om affectie te voelen. Bedenk voor jezelf of het dan uitmaakt of het hem is die met je knuffelt of bij je slaapt of dat het bijvoorbeeld iemand zou zijn, je broer, een vriend, een random iemand. Zou dat gevoel dan anders zijn denk je?

De tweede alinea is een probleem, want daar gaat het wél over liefde, maar die is er niet. Of tenminste, niet wederzijds. Verschillen in interesses is opzich niet erg, ookal is het wel logisch als je iets in interesses deelt, maar zodra je je ergert aan iemand vanwege de dingen waar hun gepassioneerd van zijn, dan is er iets niet goed. Ik probeer geen conclusies te trekken, dat is aan jou, maar dat je je zo voelt zoals je later ook beschrijft, niet jezelf, kan duiden op persoonlijke problemen als stress of depressie maar ook relationele problemen, bijvoorbeeld dat jullie uit elkaar zijn gegroeid. In ieder geval, mijn advies zou zijn om 1. Dit te bespreken met he vriendje, precies zoals je het hier hebt neergezet en 2. Te doen wat het beste is voor jou. 


het zou zomaar kunnen zijn dat hij jou leven beïnvloed zonder dat jij of hij het weet, ik zou er over praten, gewoon aan een tafel ofzo, zodat hij weet waar jij mee zit, zodat hij jou kan helpen, lukt dat nog niet, dan zou ik voor een kleine break gaan. niet appen, praten en lief doen tegen elkaar voor een week, je weet namelijk meestal dat je van hem houd pas als het te laat is. “only know you love her when you let her go”

 

Hoop dat dit helpt, groeten T


Reageer