Heeyy. Ik heb even een vraagje, vooral voor de AD(H)D'ers onder ons. Zoals ik in mijn vorige topic al zei, vermoed ik heel erg dat ik ADD heb, maar durf ik niet naar de huisarts te gaan voor een diagnose. Wel vertel ik soms dingen tegen anderen, om duidelijk te maken hoe iets bij mij werkt enz. Waar ik letterlijk gek van word, is dat het een bijna standaard reactie is om te zeggen: "Ja dat heb ik ook wel eens." Of: "Ja, dit is zo herkenbaar." Waarom denken mensen dat ze hetzelfde hebben?! Ja, natuurlijk kan het dat het je bekend voorkomt, maar meestal is dat dan 100 keer minder erg. Natuurlijk, iedereen wordt wel eens moe van de drukte, iedereen kan wel eens niet opletten, iedereen vergeet wel eens wat en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar waarom beseffen mensen niet dat het niet voor niets een stoornis heet? Ik heb er echt last van, en als jij dan gaat zeggen dat je dat ook wel eens hebt, klinkt dat gewoon alsof je je er niet zo veel van aantrekt, het niet gelooft.
Hebben jullie dit ook wel eens, en hoe gaan jullie daar dan mee om? Hebben jullie tips voor me?