Vraag

reacties op ADD

  • 20 February 2020
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heeyy. Ik heb even een vraagje, vooral voor de AD(H)D'ers onder ons. Zoals ik in mijn vorige topic al zei, vermoed ik heel erg dat ik ADD heb, maar durf ik niet naar de huisarts te gaan voor een diagnose. Wel vertel ik soms dingen tegen anderen, om duidelijk te maken hoe iets bij mij werkt enz. Waar ik letterlijk gek van word, is dat het een bijna standaard reactie is om te zeggen: "Ja dat heb ik ook wel eens." Of: "Ja, dit is zo herkenbaar." Waarom denken mensen dat ze hetzelfde hebben?! Ja, natuurlijk kan het dat het je bekend voorkomt, maar meestal is dat dan 100 keer minder erg. Natuurlijk, iedereen wordt wel eens moe van de drukte, iedereen kan wel eens niet opletten, iedereen vergeet wel eens wat en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar waarom beseffen mensen niet dat het niet voor niets een stoornis heet? Ik heb er echt last van, en als jij dan gaat zeggen dat je dat ook wel eens hebt, klinkt dat gewoon alsof je je er niet zo veel van aantrekt, het niet gelooft. 

Hebben jullie dit ook wel eens, en hoe gaan jullie daar dan mee om? Hebben jullie tips voor me?


6 reacties

Hallo Danielle :)

Ik heb geen AD(H)D maar wel Autisme en soms zeggen mensen inderdaad tegen mij '’Ja soms heb ik dat ook'’. Ik negeer het meestal als het mij niet interesseert zoals dat ze zeggen van '’Ja, herkenbaar, ik heb dat soms ook'’. 

-Dr8gon99

Reputatie 2
Badge +1

Hey @Dr8gon99. Thanks voor je reactie! Ik probeer het tot nu toe idd ook te negeren, maar omdat het steeds vaker gezegd wordt, kan ik daar best boos van worden. Niet dat ik dat laat merken, maar ik ben wel bang dat ik het een keer teveel vind en uitbarst. 

hoi 👋

 

ik heb zelf Autisme en Add. ze denken ADHD tegenwoordig maar ik hoef niet nog een stempeltje. en dan ook nog een evenwicht en een tic stoornis haha. 

 

ik heb idd wel eens dat mensen zeggen van ooh ja daar heb ik ook wel eens last van. ja mensen hebben idd af en toe als er veel in hun omgeving aan de hand is dat ze ff geen contestatie hebben en dat als ze hoofd pijn hebben alle geluiden wat harder binnenkomen.  

 

ik probeer het altijd wel los te laten maar soms is dat idd lastig. en dag ga ik in discussie en dan win ik ook 💪 haha. maar probeer er niet te veel op te letten want die discussies hebben alleen geleid dat ze me na gaan doen 😒 

 

groetjes blue 

Badge +1

Ik heb ADD maar ik ben een heel ernstig geval dus daar heb ik niet zo veel last van maar als iemand dat zegt lach ik gw en zeg ik welkom in mij wereld maar ik zit nu in de eerste maar bij mij was mijn ADD pas ik groep 6 en voor die tijd had ik altijd dat ik mijn werk niet af had daar door uitgelachen werd altijd moes nablijven om mijn werk af tekrijgen  voor mij concentratie in een hoekje gezet ik zeg een ding ik zat daar met een gum eten de freak dus dag concentratie en noem maar op daarna ging het steeds beter dus doe onderzoek

Hoi Daniëlle

 

Reacties van anderen kunnen inderdaad erg vervelend zijn. Zelf kan ik me zo ergeren aan uitspraken als ‘da’s zo autistisch’ als er naar iets vervelends verwezen wordt, of ‘mijn autistisch hoofd kan dat niet aan’, wanneer iemand het even lastig heeft. Heel vervelend wanneer een stoornis uit zijn context genomen wordt. 

 

Ach ja, wat doen we eraan. Als ik denk dat het nuttig is de persoon in kwestie erop aan te spreken probeer ik dat, maar vaak zijn personen die dit soort uitspraken doen in een speelse bui, en zouden ze niet aandachtig luisteren. Hopelijk leren ze vroeg of laat wat de stoornis in kwestie inhoudt, en houden ze op met het maken van vervelende opmerkingen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Thanks voor al de reacties en tips allemaal! Daar kan ik zeker wat mee. Iedereen nog sterkte met jullie dingen/stoornissen!

Reageer