Skip to main content
Vraag

rare vraag (?)

• January 1, 2026
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Hii ik ben 12 en ik snij mezelf eigenlijk best wel vaak, soms diep soms niet. Maar ik ben eigenlijk niet eens depressief ofzo, ja leven is soms heel kut maar het is niet dat ik mezelf snij daardoor. Ik doe het ook niet voor aandacht, ik heb het aan niemand vertelt of laten zien.  Dus mijn vraag is, weten jullie misschien waarom ik dit doe en of dit raar is? ik voel me heel slecht omdat het voelt alsof ik ongeldig ben omdat ik het doe zonder echte redenen :P

1 reactie

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 1, 2026

hi ​@niemand84849 

wat naar om te horen dat je je zelf snijd. ik snap wat je bedoeld ik deed het omdat ik gepest werd. maar ik denk eerlijk gezegd dat je ook geen reden hoeft te hebben om het te doen. dat klinkt heel vaag maar het kan ook zijn dat je het doet als je je slecht voelt of om controle op iets te krijgen of je gevoelens op deze manier uit. het is oke dat je niet weet waarom je het doet en je moet jezelf er niet voor straffen. en ook al is het heel moeilijk zou ik wel adviseren om er met iemand over te praten je ouders, een vertrouwenspersoon op school, iemand die je vertrouwd

ik wens je veel liefs toe 

groetjess vie