Vraag

rare gevoelens

  • 16 August 2021
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Hallo ik ben een meisje van 14 jaar oud,

alleen de laatste tijd heb ik echt heel vaak een raar gevoel. Het is zeg maar een leegte die ik in me voel alsof ik altijd iets mis in mijn leven. Terwijl ik gewoon alles heb, vrienden , hechte familie en alles gaat gewoon goed. Maar toch blijft dat lege gevoel steeds terug komen en ik huil daarom ook vaker omdat ik gewoon niet weer waarom ik me zo voel. Soms voel ik ook gewoon helemaal niks dus ik heb me gesneden en ik weet dat het niet goed is maar ik wist echt niet wat ik moest doen. Waarom heb ik dit???????? 


6 reacties

Heyy

 

Helaas kunnen wij je niet vertellen waarom je je zo voelt, maar het is natuurlijk wel vervelend dat je je zo voelt..

 

Het is denk ik een goed idee om deze gevoelens even met iemand te bespreken in je omgeving die jij vertrouwd. Je kan altijd met je ouders praten over hoe je je voelt of met een ander familielid. Je ouders zijn er namelijk echt voor je en willen jou heel graag helpen en steunen om je weer beter te voelen! Die houden echt heel veel van jou!

Als je praten eng vindt zou je ook een brief / mail kunnen schrijven aan iemand die je vertrouwd.. Dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Je kan ook iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en de medewerkers daar hebben ook goede tips voor je voor wat je nu het best kan doen :)

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Tegen het snijden werkt het misschien om een alternatief te zoeken. Iets wat je kan doen als je drang hebt om jezelf te snijden. Op het forum staat een topic waarin heel veel alternatieven staan tegen zelfbeschadiging. Misschien kan je dat topic eens doorlezen en wie weet staat er iets tussen wat je kan doen als je weer drang hebt om te snijden!

(Dit topic hierboven bedoeld ik)

 

Voor je lege gevoel werkt het misschien om iets te doen zodat je afgeleid raakt van het gevoel. Wat vind je leuk om te doen en wat is nou eigenlijk een hobby van je? Even muziek luisteren, wandelen, een potje voetballen of een tekening maken.. In ieder iets wat je leuk vindt misschien onderdrukt dat het lege gevoel een beetje zodat je er wat minder last van hebt.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 5
Badge +2

Heyyy 

Had ik ook een poosje komt gwn omdat je lichaam veranderd 

De kans ik best aanwezig dat je je periode gaat krijgen al je die nog nie hebt 

Enzovoort 

Komt wel goed 

 

Xxxx

Is dit op momenten dat je niks te doen hebt of gewoon een beetje eenzaam bent? Dan ga je namelijk veel in jezelf zitten nadenken, mocht dit zo zijn probeer dan jezelf bezig te houden dat er altijd iets gepland staat om naar uit te kijken of om te doen, al is het maar een filmpje kijken.

Badge +1

ga jezelf alsjeblieft niet snijden ik heb dat ook wel eens gedaan maar heb er telkens erge spijt van ik moet mijn littekens de hele tijd verbergen en het jeukt heel erg. 

Reputatie 6
Badge +3

Hey sirchloe,

Vervelend dat je je zo voelt!

Het kan door van alles komen, misschien heb je iets meegemaakt wat je nog niet hebt verwerkt, of is het iets anders. Dat kunnen we moeilijk bepalen.

Wat ik meestal doe om het gevoel weg te krijgen is iets doen wat me afleid of wat mijn concentratie nodig heeft. Zo ben ik niet met het gevoel bezin en helpt het voor dat moment.

Ook kan je juist met het gevoel meegaan. Ik weet niet hoe ik het echt hoe snoet uitleggen, maar je kan proberen om het te accepteren en er misschien iets mee te doen. Erover nadenken bijvoorbeeld.

Zelf zit er ook mee dus veel tips heb ik niet echt, maar ik hoop dat ik je geholpen heb!

Groetjes iemand.

Dat zelfbeschadiging ken ik. Heb er een tijdje last van gehad. Ik heb er uiteindelijk een vervanging van gehad dat als je echt de drang hebt om jezelf pijn te doen een elastiekje om je arm/pols te doen en dan daar aan te trekken. Doet ook pijn maar houd je geen littekens aan over waardoor je op latere leeftijd niet aan terug gedacht word. Mijn armen zitten wel vol met littekens al een tijd. Gelukkig nu geen last meer van en ben daarmee al wel boven op gekomen. En dat gun ik jouw ook. Dus als je echt die drang heb snij jezelf niet gebruik in het ergste geval een elastiekje. En accepteer alsjeblieft alle hulp die aangeboden word. Ik wens je heel veel succes en hopelijk kom je er snel boven op. Geef niet op en zet door! 💪💪💯😊🙏

 

(die tip van een elastiekje heb ik van m'n therapeut toen die tijd gehad) 

Reageer