Skip to main content
Vraag

Rare band met mentor (Weet het even niet meer..)

• June 5, 2026
  • 0 reacties
  • 4 Bekeken

Hoi iedereen.

Ik zit ergens mee en ik zou graag willen weten of anderen dit ook meemaken, wat zij een beetje gedaan hebben in zo'n soortgelijke situatie en wat ik het beste kan doen, etc.

Ik ben een meisje van 16 en ik zit nu in m'n tweede schooljaar op een nieuwe school. Begin dit schooljaar kwam er een man als mentor werken op m'n school ( Zo rond de 62-63 jaar oud, laten we hem mentor A. noemen). In het begin deed hij nog normaal, als in, er was niks raars gaande. Maar de laatste tijd is er heel wat veranderd en hebben we een beetje een rare band.. Hij heeft is een keer naar mijn borsten gekeken, vraagt of ik ook aanwezig ben bij een activiteit waar hij ook bij is/stelt voor om dingen samen te doen op school, hij wordt erg jaloers op vrienden en andere mentoren waar ik gewoon mee klets in de pauze en zo (Hij doet/praat ook erg kortaf tegen hen), en hij zit te zuchten bij elke beweging die ik maak tijdens werktijd (We zitten zeg maar met onze mentoren in de klas op m'n school, en hij zit pal achter me). Ik veegde namelijk is een keer mijn broek af vanwege wat stof (Een beetje bij m'n dij) en toen zat hij ook veel te zuchten, ik voel me er echt ongemakkelijk bij. Ik bedoel, van gasten van mijn leeftijd ben ik dit soort gedrag gewend, maar niet van oudere mannen..

Anyway, wat kan ik het beste doen in deze situatie? Gelukkig is hij niet mijn mentor, alleen doet hij te aardig tegen mij en zorgt hij er telkens ook weer voor dat ik dingen met hem doe of dat hij dicht bij me is. Hij praat ook in de we-vorm en over 'ons' in onopvallende zinnen (voor de anderen bij mij op school) en ja, ik voel me er echt ongemakkelijk/angstig bij..

Misschien overdrijf ik een beetje, maar ja.. Ik zit echt in de knoop hierdoor, dus ja.. Nou ja, ik zou het erg fijn vinden als jullie advies kunnen geven (e.v.t. gebaseerd op eigen ervaringen). En bedankt voor het lezen.

Nog een fijne dag. -Blossom.