heyy, neem pls de tijd om dit te lezen, het is belangrijk
een wat serieuzere maar belangrijke topic van mij. Ik ben zelf aziatisch en ben van basischool verwisseld omdat ik zo erg gepest werd (over aziatisch zijn) en op mijn 2e basisschool ging het door. Ik heb racistische docenten gehad, er is van alles en nog wat gebeurd en ik ben stil gebleven. Ik zit nu in de 2e ben 14 jaar en ben zo moe hiervan. Toen ik over stapte van basisschool naar middelbare werd ik meteen binnen de eerste 3 FLIPPIN DAGEN van mijn nieuwe middelbare gepest. Het gebeurde in een groepchat met een paar meiden uit mijn klas, ik vroeg om een groepchat met de hele klas, leek me leuk. Ik zei dat ik wel nummers enzo zou verzamelen. Ik had gevraagd of de andere meiden me wilden helpen. Kortom, ze waren er niet aardig over, aan het einde spelde iemand mijn naam verkeerd, en ik corrigeerde haar. De hele groupchat dacht dat ik het gemeen bedoelde en ging op me af, ze zeiden allerlei rasictische dingen tegen mij. Ik had 2 vriendinnnen, ze waren online, en ze hielpen niet. Zeiden letterlijk niks. Ik had die 'vrienden’ verlaten, en heb een nieuwe vriendin gemaakt. Dan heb je de jongens van de klas, alleen 4 van de jongens hebben niks ergs gezegd. De rest heeft me elke dag non-stop gepest. Ik zei het tegen juffen en meesters maar ze deden letterlijk niks. Uiteindelijk was het gestopt toen een kind kauwgom IN MIJN HAAR gooide. Ik had er genoeg van en rende uit de klas. Uit de school. Die dag had ik de beslissing genomen dat ik naar een andere school zou gaan. De kinderen waren gestraft, maar niet heel erg. Vandaag tijdens mentorles hadden we het over discriminatie, toen ging het over naar racisme. De mentor zei dat als je iemand beledigd over hun huidskleur, dat het dan racistisch was en ik ben het daar zonder twijfel 100% mee eens. Maar hij had het alleen over BLM en niet over Stop Asian Hate. Wanneer iemand het over racisme heeft, denken de meeste mensen meteen aan mensen met een donkere huidskleur. Maar Aziatische mensen hebben ook heel veel last van racisme, ik wil dat de mentor deze les weer doet, maar ook over aziatische racisme heeft. Ik vind het belangrijk, het lijkt me niet gek als ik dat vraag. Maar ik wil ook niet egoïstisch klinken als ik het vraag. Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil dat er meer aandacht tegen asian hate is, ik weet dat ik niet de wereld kan veranderen, maar wel deze klas. Hoe moet ik dit aanpakken?? Help!!