Vraag

raar gevoel

  • 3 June 2020
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Heyy, ik ben de laatste tijd heel erg verschillend in humeur want ik ben vrolijk alleen dan daarna heel de avond verdrietig enz mijn ouders werken nu ook heel veel dus ik eet alleen met mijn zus (zij is 14 ik 12) en de laatste tijd op school voel ik me ook niet op mijn gemak… mijn beste vriendin gaat nu ook allemaal om mijn mijn oude vrienden van mijn andere school waar ik eerst op zat en onze band was sowieso niet zo goed meer want ze is altijd boos als ik met andere mensen om ga terwijl ze zelf altijd met heel veel mensen om gaat waar ik een hele sterke band mee heb.. ik ben ook een beetje onzeker over mijn lichaam maar probeer daar steeds minder over te denken.. daarnaast is mijn zus depressief en praat elke zaterdag met een psycholoog.. weet iemand hoe ik me lekkerder in mijn vel kan voelen?? Want zou is het gwn niet leuk meer😕


4 reacties

Badge

hoi, ik herken je gevoelens wel want mijn ouders zijn ook best vaak weg en mijn zus is ook depressief ( maar daar heb ik niet zo  heel veel last van dat ze depressief is) maar het helpt al als je het even kwijt kan zoals hier op. en dat je onzeker voelt bij je lichaam: probeer je er gewoon bij neer te leggen hoe je bent ( klinkt cliche he?) en eventueel als je dat zelf echt wil kan je er wat aan doen… als dat kan.  en misschien nog een tip: naar buiten gaan helpt ook heel veel, gewoon even een uurtje buiten rondlopen. en ik weet niet in welke situatie je zit maar, probeer er met iemand die je vertrouwd te praten bijvoorbeeld: je ouders vrienden mentor etc.  en ja ik vind het ook lastig om er over te beginnen bij mensen die ik ken maar, denk er over na. dus mijn beste tip is: ga even naar buiten of zo.

Reputatie 5
Badge +4

het komt wss door de pubertijd, je zou kunnen praten met een goede vriendin. en ja zoals @Red_100 al zei ga naar buiten wandelen ofz dat kan helpen. en miss kan je ook praten met je zus als je een goede relatie met haar hebt. maar ik denk dat het komt door corona en de puberteit want het is hartstikke normaal om mood wisselingen te hebben in je puberteit, ik had het ook, vroeger toen ik 12 was, het is super normaal. de puberteit is gwn een lastige en verwarrende vase.

hoop dat je hier iets aan hebt

Reputatie 1
Badge +2

het komt wss door de pubertijd, je zou kunnen praten met een goede vriendin. en ja zoals @Red_100 al zei ga naar buiten wandelen ofz dat kan helpen. en miss kan je ook praten met je zus als je een goede relatie met haar hebt. maar ik denk dat het komt door corona en de puberteit want het is hartstikke normaal om mood wisselingen te hebben in je puberteit, ik had het ook, vroeger toen ik 12 was, het is super normaal. de puberteit is gwn een lastige en verwarrende vase.

hoop dat je hier iets aan hebt

Oké bedankt!

Reputatie 1
Badge +2

hoi, ik herken je gevoelens wel want mijn ouders zijn ook best vaak weg en mijn zus is ook depressief ( maar daar heb ik niet zo  heel veel last van dat ze depressief is) maar het helpt al als je het even kwijt kan zoals hier op. en dat je onzeker voelt bij je lichaam: probeer je er gewoon bij neer te leggen hoe je bent ( klinkt cliche he?) en eventueel als je dat zelf echt wil kan je er wat aan doen… als dat kan.  en misschien nog een tip: naar buiten gaan helpt ook heel veel, gewoon even een uurtje buiten rondlopen. en ik weet niet in welke situatie je zit maar, probeer er met iemand die je vertrouwd te praten bijvoorbeeld: je ouders vrienden mentor etc.  en ja ik vind het ook lastig om er over te beginnen bij mensen die ik ken maar, denk er over na. dus mijn beste tip is: ga even naar buiten of zo.

Bedankt voor de tips!

Reageer