Vraag

raar dat ik me zelf zo voel

  • 6 March 2022
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 1
Badge

heyyy

ik ben roos en ik heb wat problemen, mijn moeder geeft me altijd het gevoel dat ze me haat ook is mijn broertje haar favo kind.

als ik iets verkeerd zeg is het gelijk erg maar als mijn broertje of zusje prc het zelfde zeggen is het niet erg. dat geeft mij het gevoel dat is gwn stom, raar, dom, gek ben ook heb ik door mijn gevoel emotionele schommelingen zoals in een x verdrietig of juist heel blij worden zonder reden. ik heb al meedere keren mijn tas ingepakt maar mijn ouders zijn daar een x achter gekomen en sinds dien zijn ze in een x heel lief tegen me als we net ruzie hadden. we hebben ook veel te veel ruzie vergleken met mijn vriendinnen van wie de ouders hun beste vriend zijn. daardoor voel ik me altijd slechter

ik vraag me af of t aan mij ligt doe ik iets fout? en bekijk ik het ook gwn verkeerd? ik wil het weten en mijn vader is wel normaal maar mijn moeder…

kijk als ik een beetje een discussie heb met mijn vader zegt ze gelijk niet zo brutaal en heb ik 1 week huisarrest en ben ik 2 weken mijn telefoon kwijt.

ik wil er graag met ze over praten maar ik weet niet hoe want ik krijg overal d schuld van dus worden ze als ik het zeg dan ook boos op me en hoe moet ik het zeggen en moet ik wel weg lopen?


3 reacties

Ik snap het helemaal 

Mijn broertje wordt ook voorgetrokken 

Weglopen is nooit een goede optie 

Geloof me

Je moet gewoon hun negeren

Probeer niet tegen hun te praten

Je doet niks fout

Echt niks

Ouders zijn soms zo naar

 

Zelle

 

Reputatie 2
Badge

Heyy! Eerst en vooral ligt het zeker niet aan jou. En zoals Zelle ook al zegt is weglopen geen oplossing, dit kan het alleen maar erger maken. Ik raad aan om er met iemand die je vertrouwt over te praten, dit hoeft niet gelijk 1 van je ouders te zijn als je dit niet wilt, het kan bv ook een leerkracht of een goede vrien(in) zijn die jou hier raad bij kan geven. 

Veel succes nog!

Lyd1a

Hoi ! dat is echt niet leuk voor je.  Als je hier met je vader over praat ?  Of schrijf je gevoel op en laat het lezen aan iemand . Zoals @Lyd1a  zegt, inderdaad iemand die je vertrouwt . Je moeder moet dit een keer weten want misschien is het niet haar bedoeling maar zij is wel degene die het kan en moet veranderen maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat via iemand anders bespreekbaar wil maken. En anders bel je met de kindertelefoon voor meer advies ! :)

heel veel succes en sterkte !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reageer