Vraag

psychopathy

  • 29 February 2020
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii, ik vroeg me af of ik net zoals mijn vader ben (Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon permanent met mijn moeder). Mijn vader is volgens mijn moeder een narcistische psychopaat. Ik heb hem niet meer gezien sinds ik 5jaar was en het stoort me totaal niet. Sinds ik me kan herinneren heb ik me nog nooit echt verdrietig gevoeld of echt medelijden. Ik dacht dat het door mijn leeftijd kwam of gewoon omdat ik het niet zelf heb mee gemaakt. Op mijn 9jaar kwam zeg maar de "duivel" in mij naar buiten. Ik vermoorde veel dieren (kleine dieren zoals kikkers,insecten en vissen). Ik had daar nooit spijt van en nu nog steeds niet. Ik heb nooit "liefde" gevoeld. Ik hou niet van mijn broertje of moeder. Ik heb een kat En de dingen die ik voor hem voel komen het dichtste bij van "liefde". Ik ben nu weer niet verliefd ofzo op mijn kat maar ik weet dat ik hem geen Pijn kan doen. Als hij morgen dood Zou gaan denk ik niet dat het me zou storen maar ik zelf kan hem niks aan doen zonder me een beetje slecht te voelen. Ik kan mensen pijn doen (mentaal en fysiek) En geen spijt hebben.

 

TL;DR: ik heb nooit liefde,spijt of verdriet gevoeld en ik denk dat ik mijn "traits" van mijn vader heb.

 

Er is nog veel meer dat ik wil zeggen maar ik wil het niet te lang maken. Als je extra details wilt stel ze dan in de comments.


4 reacties

Hoi

 

Het zou kunnen dat je deze kenmerken van je vader geërfd hebt. Denk je dat je deze graag met zekerheid laat vaststellen? Zo ja, zou je via de huisarts of via school bij een psycholoog terecht kunnen. 

 

Dat je geen medelijden en dergelijke voelt, kan je op zich niet aan doen. Echter lijkt het me van belang om jezelf te kunnen beheersen, zodat je niet in de problemen komt. Lukt dat beheersen je?

 

Gr. Kenshin

Hoi

 

Het zou kunnen dat je deze kenmerken van je vader geërfd hebt. Denk je dat je deze graag met zekerheid laat vaststellen? Zo ja, zou je via de huisarts of via school bij een psycholoog terecht kunnen. 

 

Dat je geen medelijden en dergelijke voelt, kan je op zich niet aan doen. Echter lijkt het me van belang om jezelf te kunnen beheersen, zodat je niet in de problemen komt. Lukt dat beheersen je?

 

Gr. Kenshin

 

Ik Kan mezelf best goed beheerse maar soms zit ik momenten waardoor ik bijna snap en dan is het wat moeilijker on mezelf in te houden.

Misschien is het handig om voor op zulke momenten aan je zelfbeheersing te werken. Dat kan bijvoorbeeld door bewust te leren ademen. Zag je het idee van een psycholoog zitten?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge

Ik heb dat ook, maar ik weet ik niet of het zo is maar ik heb ook huisdieren en ik voel die “liefde” ook maar het is meestal gewoon ze heel hard knijpen en pijn doen en als ze tegenstribbelen gooi ik ze op de grond of heb ik de neiging om ze op de grond te gooien, ook voelde ik nooit iets toen mijn familie leden dood gingen ik dacht altijd dat het doordat ik niet closed met hun was maar mijn zus was ook niet bepaald close met hun enz en ze ging huilen, ook vind ik het leuk om mensen verdrietig te zien enz en ik herinner me zus vaak aan doden laatst had ze perongelijk haar slang “vermoord” ze heeft de terrarium open laten staan, ze had het begraven en na een dag had ik het uit de grond gegraven en op haar bureau gezet met moord geschreven op haar tafel ik vond het leuk om haar te zien ook vind ik het leuk om mensen bang te maken enz en ik wil altijd aandacht trekken ik vind het ook wel cool om een psychopaat te zijn want dan worden mensen bang voor jou en dan kan je ze makkelijker manipuleren enz maar ik ben nog niet officieel gedeogniseerd ofz maar mijn ouders zeggen ook vaak dat er iets mis met mij is 

Reageer