Vraag

psycholoog - ouders - selfharm

  • 20 May 2022
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Badge

TW: self harm, littekens

Hi!

Ik heb al een tijdje moeite met self harm (snijden) en ik probeer er controle over te vinden maar steeds wanneer ik me weer eens heel slecht voel val ik weer terug. Ik denk dat ik het vooral doe om de gevoelens waar ik niet mee om kan gaan, die te zwaar zijn, weg te drukken. Want voor mij is fysieke pijn makkelijker dan emotionele pijn. 
Ik vind wel dat ik op emotioneel vlak sterker moet worden. Weet niet heel goed hoe ik dat kan doen.

Omdat ik me vaak slecht voel en ik denk dat het niet normaal is wilde ik eigenlijk graag naar een psycholoog of iemand die mij zou kunnen helpen. Ik denk namelijk ook dat ik school slechter doordat ik vaak afwezig ben en me gewoon niet kan concentreren. Maar laatst had ik een gesprek met mijn moeder en ze vertelde dat ze niet geloofde in psychologie maar in sociologie. Ze denkt dat als je gewoon meer met je vrienden/familie bent dat je dan weer blij wordt.

Ik ben wel eens naar haar toegestapt om te vertellen dat ik me vaak slecht voel en zonder energie. Ze begon dan vaak over vitamines. Ze heeft nu vitamine pilletjes voor me gekocht. We’ll see if they work

Iemand tips hoe ik met mijn situatie kan omgaan?


1 reactie

Het ligt echt heel erg aan de situatie, als je bijvoorbeeld zestien jaar of ouder bent kan je zelf contact opnemen met een huisarts en een traject in gaan met een psycholoog.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel belangrijk om zo snel mogelijk iets te vinden waardoor je zelf niet meer (zoveel) snijd aangezien het tot ernstige verwondingen kan lijden. (Als extra notitie, ik begrijp waarom je het doet en je bent ook zeker niet de enige, het is alleen verstandig om er serieus naar te kijken).

Ik zou zelf denk ik een chat opnemen met de kindertelefoon aangezien je daar meer informatie kan geven en beter persoonlijk advies kan krijgen. Success!

Reageer