Vraag

Psycholoog? Dilemma

  • 10 January 2019
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik heb een beetje een probleem. Ik ben 16. Ik voel me soms heel sad en gestresst. Dan ga ik snijden. Ik heb een negatief zelfbeeld en praat negatief naar mezelf toe. Ik stel alles uit en heb een slecht eetpatroon (of ik eet teveel of te weinig). Ik zeg steeds dat ik t zelf kan oplossen, maar dan gaat t weer fout. Mijn ouders weten van niks. 1 leerkracht heb ik t verteld voor de vakantie, maar die denkt dat t weer goed gaat. Elke vriendin weet wel een deel en sommigen weten alles. Ik heb 2 vriendinnen die suïcidaal en depressief zijn en 1 die een depressie had. Ik voel me altijd een aansteller. Ik heb t gevoel dat ik mn eigen problemen maak, want alles kan ook gewoon goed gaan en ik kan me ook blij voelen en ik ben niet intens ongelukkig. Ik heb ook t gevoel dat ik al die maanden en misschien wel jaren heb verspild aan t zitten in mn gevoel en dat ik gewoon niet moet zeuren en moet opstaan. Dat ik gewoon normaal moet doen en niet alles erger moet maken dan t is. T lukt me gewoon steeds niet. Ik weet niet wat ik moet. Ik wil eigenlijk een psycholoog, maar denk dat ik eigenlijk niks heb en dat als er iets is, het nog niet erg genoeg is en dat er geen tijd moet worden verspild aan mij.
Ik vroeg me af of iemand anders weet wat ik met alles moet...

3 reacties

Hey!

Je kampt al een tijdje met deze problemen, maar het stopt niet. Ik zou naar je leraar gaan en toch vertellen dat het eigenlijk niet zo goed met je gaat. Je zou dan een afspraak met de schoolpsycholoog kunnen regelen. Met hem of haar kun je je problemen bespreken en kijken of er hulp nodig is.

Sterkte!

Groetjes, Anoniempje
Hey!

Je kampt al een tijdje met deze problemen, maar het stopt niet. Ik zou naar je leraar gaan en toch vertellen dat het eigenlijk niet zo goed met je gaat. Je zou dan een afspraak met de schoolpsycholoog kunnen regelen. Met hem of haar kun je je problemen bespreken en kijken of er hulp nodig is.

Sterkte!

Groetjes, Anoniempje


Thanks voor je antwoord. Ik wil niet moeilijk doen, maar we hebben geen schoolpsycholoog. We hebben wel een vertrouwenspersoon, maar daar ben ik al geweest en die wilde niet helpen, want het was niet zo erg als dat ze al had gezien. De lerares waar ik voor de vakantie mee had gepraat is met zwangerschapsverlof. Ik heb haar nummer maar ik wil haar hier nu niet mee belasten, omdat ze te lief is en zich dan zorgen gaat maken. Ik wil niet haar belasten met mijn gezeur terwijl ze zwanger is en gelukkig met haar kindje moet zijn.
Weet je misschien of ik ergens anders heen kan?
Hey!

Oeh... dat is een moeilijke.... (jij niet, de situatie)

Ik weet niet of het wat is, maar je zou met de kindertelefoon kunnen chatten, misschien weten zij nog iets. Ik weet namelijk niet wat de mogelijkheden zijn. Anders kan je ook nog via 113 een psycholoog regelen, dat is online, maar ik weet niet of je dat wilt?...

Groetjes, Anoniempje

Reageer