psycholoog

  • 28 March 2024
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii allemaal,

Ik denk dat ik mentaal onwel ben. Namelijk ik kan elke ochtend niet mijn bed uit als ik school heb. Ik weet niet omdat het is dat ik lui ben of dat ik gewoon depressief ben. Ik word ook gepest op school en ben zelf ook een introvert.

Ik durf ook niet naar buiten te gaan.vooral niet naar school. Vaak als ik naar buiten ga voel ik me bang. Ook heb ik waarschijnlijk last van OCD, overdenk ik veel en ben ik misschien depressief. Want de laatste tijd voel ik me leeg en verdrietig. Ik zit ook veel achter het scherm omdat dat mijn enige afleiding is, maar daardoor gaat mijn gezondheid ook achteruit en ben ik waarschijnlijk ook verslaafd aan mijn telefoon, laptop en zo… Ik heb geen idee of dat depressie is of gewoon luiheid.

Ik ga de laatste tijd ook niet vaak naar school, want dan ben ik nep ziek en mijn ouders denken vaak dat ik aanstel en de kinderen in mijn klas dat ik spijbel. Terwijl daar eigenlijke een rede voor is.

Daardoor wil ik naar een psycholoog om er met iemand over te praten, want dan voel ik me vaak wat beter. Alleen ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen want ik ben bang voor hun reactie. Ook weet ik niet zeker of een psycholoog me wel kan helpen want ik hou eigenlijk totaal niet van praten met andere mensen. Alleen iedereen zegt dat ik met iemand erover moet praten dus daarom wil ik het proberen om naar een psycholoog te gaan.

Heeft iemand misschien tips om tegen mijn ouders te zeggen dat ik een psycholoog nodig heb en helpt een psycholoog wel?

 

Groetjess Anoniem100

 

 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik weet niet wat de band tussen jou en je ouders is, maar ik zou je aanraden om het wel gewoon te vertellen. Er is geen makkelijkere manier om je ouders te laten weten dat je naar een pyscholoog wilt anders dan het gewoon vertellen. Je kan het gesprek beginnen door te zeggen dat je even serieus met ze (je ouders) moet praten en dan vertel je ze wat je voelt en dat je om die reden naar een pyscholoog wilt.

Wat je ook kan doen is naar de huisarts gaan en daar vertellen hoe je je voelt en wat je nodig hebt en misschien kan je dan de huisarts vragen om het te zeggen tegen je ouders?

 

either way ik hoop dat het beter met je zou gaan <3

 

Reputatie 2
Badge

Dankje voor de reactie! Ik zal het proberen :)

Badge

Ik denk dat je het beter gewoon aan je ouders kan vertellen, ze willen ook alleen maar het beste voor jou. Ik vond dit soort dingen ook altijd heel moeilijk om te vertellen, maar zodra je het vertelt voel je je echt een stuk beter. En je kan ook beginnen met een klein stukje van het verhaal, dus dat je bv gepest word, en kijken hoe ze daar op reageren.

 

Hope it helped<33

Reageer