Vraag

psycholoog

  • 3 March 2023
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Badge

hoii,

Ik ga binnekort naar de psycholoog. 

Ik heb al  intakegesprekken gehad en over een week heb ik mijn eerste echte behandelingsgesprek. Alleen ik zit een beetje met iets...

Toen ik naar de huisarts ging om te vragen voor een psycholoog waren mijn klachten voor mijn gevoel erger dan ze nu zijn. Ik had last van een best wel heftige verslaving, maar die is in de tussentijd een stuk minder geworden. Ook heb ik last van een soort somberheidsklachten maar die zijn er echt niet zo vaak. Als ze er zijn is het wel echt vervelend, maar ik heb het dus echt niet zo vaak.

Het lijkt me oprecht wel fijn om met iemand te praten en mijn ei kwijt te kunnen, maar ik heb echt niet elke week last van mijn klachten. Ik heb echt het gevoel dat ik daar dan bij de meeste afspraken niks ga hebben om te bespreken. De afspraken zijn om de week en ook al zijn mijn klachten nog niet over,  ik heb er echt niet elke week last van. 

Heeft er iemand ervaring met de psycholoog die me iets meer uitleg zou kunnen geven? Moet je iedere afspraak weer nieuwe gebeurtenissen nodig om over te praten? En hoe gaat zo een gesprek eigenlijk? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

ik denk dat als het echt al beter gaat, de psycholoog daar vanzelf wel achter komt. alleen maar fijn dat het nu beter gaat, toch?

 

mij_niet_gezien

Reputatie 7
Badge +19

je hoeft je daar geen zorgen om te maken. Ik had dit zelfde probleem na een tijd praten met de psycholoog. De psycholoog gaat heel veel aan je vragen enzo dus je hoeft niet elke keer een gebeurtenis te vertellen. Je kan gewoon eerlijk zijn.

Reageer