Vraag

psychologen

  • 24 July 2020
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoii ! Ik ben een meisje van inmiddels 16 jaar, en in die afgelopen 16 jaar heb ik heel wat vervelende dingen mee moeten maken. Hier ben ik altijd zelf mee omgegaan omdat ik het lastig vond om hulp te zoeken, ik troostte mezelf eigenlijk. Sinds oktober vorig jaar begon de hulp die ik kreeg, maar inmiddels heb ik al een aantal therapeuten & psychologen gehad en hebben ze allemaal helaas niet gewerkt. De wachtlijsten zijn zo ontzettend lang en voordat je in aanmerking komt ben je alweer een paar maanden verder elke keer. Ik krijg dan in de tussentijd wel iemand waarmee ik toch kan praten maar dan ga ik me ook weer hechten. Ik vind dit best lastig en ben bang dat ik nooit de juiste psycholoog zal vinden. Iemand tips hoe ik in de tussentijd mezelf op het juiste pad kan houden? Dan heb ik het voornamelijk over huilbuien en woede momenten. Alvast bedankt ♡


3 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey 

 

ik zou proberen met vrienden/vriendinnen te praten. Of gewoon leuke dingen met hun te doen. Zo vergeet je alles om je heen en laat je alles om je heen heel even los en dat kan heel fijn zijn.

 

miss heb je iemand die je volledig vertrouwd en kan je diegene alles vertellen. Dat zal ook al een hele verlichting zijn. Daarnaast kan je ook een keer met bvb de kindertelefoon bellen zij zullen naar je luisteren en zorgen dat jij je weer wat beter voeld

 

MVG annoniemejongen

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Dankjewel voor je reactie 😊 ik heb helaas niet echt vrienden die dr voor mij staan. Ik heb alleen maar ruzies thuis dus ik kan eigenlijk met niemand praten. Ik heb wel contact met een praktijk ondersteuner, alleen zij gaat nu een paar weken op vakantie dus voel ik me erg machteloos. Maar nogmaals wel bedankt voor je tips!

Hoi

 

Als je niet meteen iemand in je omgeving kan bedenken waarbij je terecht kan, is online coaching misschien wel wat voor jou. De pagina waarvan ik net een linkje gaf leidt naar de website van 113, maar er zijn wel meerdere plekken waar je een online coach kan vinden. Als alles goed gaat kom je dan bij een coach terecht, en kan je voor een langere tijd met die coach spreken. 

 

Persoonlijk ben ik een grotere voorstander van real life therapie, maar als het nu eenmaal wat langer duurt om de juiste psycholoog voor jou te vinden, is zo’n online coach in de tussentijd misschien wel een optie. 

 

Gr. Kenshin

Reageer