Skip to main content
Vraag

Problemen thuis

• October 10, 2025
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik heb best wel wat problemen thuis, ik ben thuis niet gelukkig, want mijn ouders zijn snel boos tegen mij, maar ik ben echt heel onzeker, dus het komt wel hard aan, wat ze ook zeggen, ze zeggen dat ik niet genoeg doe in huishouden, en dan worden ze boos als ik huil om iets, dan ben ik een "jankbal" en ooit bij een volleybaltoernooi hadden we iets gewonnen, maar toen kwam er een moeder die zij dat er een punt voor hun was, en mijn moeder had afgesproken dat ze naar de scheids ging, deed ze niet!, toen ik daar iets van zijn werd ze heel boos, werd ik verdrietig, moest ik ook nog door volleyballen, terwijl ik nog verdrietig was, en thuis als mijn vriendinnen langs komen vinden ze mijn moeder heftig, ze word snel boos, en altijd boos op mij, in plaats van soms mijn zusje.

Soms denk ik dat ik weg wil lopen, naar mijn bestie, en soms zie ik het leven niet meer zitten, wat moet ik doen???????

2 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • October 10, 2025

Hoi ​@Yeahhh ,

Dat klinkt als een rottig gevoel wat je krijgt door je thuis situatie. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal vertellen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij je situatie iets kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Het is een goeie stap op je verhaal te delen op het Forum. Weet dat je altijd mag en kan voelen wat jij voelt. Jij voelt het, dat maakt het waardevol en echt.

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Als je ouders vaak boos op je zijn, kan het helpen om op een rustig moment met ze te praten over hoe jij je voelt, ook al is dat moeilijk. Als dat niet werkt, is het misschien goed om met iemand anders, zoals een leraar of een vriend(in), te praten. Wellicht kunnen die je verder helpen?

xx liefs Wolf 🐺