Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Problemen op speciaal onderwijs

• 25 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Badge
yo,

ik zit op speciaal onderwijs en zit hier vanwege een concentratieprobleem, alleen een groot gedeelte van de kinderen die hier zitten hebben of Autisme of ADHD ( wat beide echt totaal niet erg is, ik heb zelf een lichte vorm van ADHD alleen ben hier al voor naar therapie gegaan.)

het ding is, ik kan hier geen normale vrienden maken, ze zijn hier (bijna) allemaal echt heel erg druk en kunnen niet goed omgaan met emotionele dingen. ook trekken ze zich niets aan van wat je zegt tegen ze, bijvoorbeeld:

ik raak snel vermoeid en thuis moet ik rusten, alleen ik woon dicht bij school en voor hun is het heel grappig om hier 1 of 2 uur voor mn huis te blijven staan en mn naam te schreeuwen, alleen voor mn reactie. ik heb al misschien op 20 verschillende manieren aangegeven hoe mij dit irriteert, alleen na 2 dagen lijken ze dat zijn te vergeten.

maar al kijk ik naar mensen op regulier onderwijs zie ik goede vriendengroepen die dingen samen doen, terwijl ik thuis zit niets te doen omdat mn klasgenoten daar niet toe in staat zijn.

ik probeer vrienden buiten school te maken, maar ben bang dat ze mij dom/kinderachtig vinden omdat ik met deze kinderen zit, ik ben gewend met kinderen om te gaan die stuk gaan om grappen uit Cars ect. (ik ga dit jaar naar de 5e btw)

heeft iemand een idee hoe ik beter met mn klasgenoten om kan gaan of hoe ik nieuwe vrienden moet maken?

bedankt alvst

1 reactie

hey, ik herken mezelf hier ook in, je bent gewoon een aardige grappige gozer maar de mensen in je klas zijn gewoon totaal anders dan jou, onthoud dat jij hier niks aan kunt doen, je hebt gewoon pech

Reageer