Skip to main content

problemen! Niks lukt meer! ongelukkig

• March 4, 2026
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

help
Forum|alt.badge.img

hallo,

Ik weet niet meer wat ik moet doen!😓

Ik denk dat ik hulp nodig heb maar ik weet niet aan wie ik mijn problemen kan vertellen. 

Niks lukt meer!😭

Ik heb te veel problemen, er is een kans dat ik niet overga dit jaar, het probleem is dat ik niet goed kan leren voor toetsen. Als ik nu alleen maar ga leren het aankomende jaar is er een kans dat ik overga en het schooljaar haal maar ik ben bang dat ik dan nog  meer depressief wordt😓 ik ben daar niet alleen bang voor er is een hele grote kans! Maar als ik opgeef en blijf zitten, kan ik niet meer met mijn vriendinnen komen en dan zou ik nog meer teleurgesteld in mezelf zijn! En dan stel ik iedereen teleur! IK heb faalangst en nog veel meer problemen! Ook eet ik eigenlijk te wieinig, maar ik heb geen eetstoornis ( denk ik). IK ben bang dat ik niet weet hoe ik verder moet en het nog slechter met me gaat en ik mezelf pijn ga doen. Heeft er iemand tips of kan iemand helpen. 

Alles is welkom 😊😣

groetjes van

……...

5 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@help ,

Wat rot allemaal zeg, kun je wel met een docent op school erover praten over hoe je je voelt en je faalangst? Ik snap dat het misschien lastig is om te zien, maar ik denk niet dat je iemand teleur stelt, ik denk namelijk dat de mensen die om je geven liever willen weten hoe het echt gaat en je juist willen steunen en helpen. En ik denk dat het ook verstandig is om hier mee naar de huisarts te gaan, want je verdient echt hulp, voordat het erger wordt! Gun je dat het snel wat beter gaat en dat je de juiste hulp erbij krijgt. Misschien kan het ook op luchten om bepaalde dingen op te schrijven. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ♥️

Liefs

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hoi, wat dapper dat je dit hier deelt. Ik lees dat je het heel zwaar hebt en dat je je erg alleen voelt met al je zorgen over school en hoe je je voelt. Het is logisch dat dit je nu even te veel wordt.

Vergeet niet dat jouw gezondheid veel belangrijker is dan je schoolcijfers. Omdat je schrijft dat je bang bent dat je jezelf pijn gaat doen, is het echt belangrijk dat je hierover praat met iemand die je kan helpen.

Je kunt op dit forum blijven schrijven, maar je kunt ook anoniem bellen of chatten met de mensen van De Kindertelefoon (0800-0432) of 113 Zelfmoordpreventie (0800-0113). Zij zijn er speciaal voor dit soort moeilijke momenten en kunnen echt naar je luisteren.

Houd vol, je staat er niet alleen voor!

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 5, 2026

Hi lieve ​@help  ,

Heb eig weinig toe te voegen aan wat ​@Boterbloempjee al zegt, wil wel zeggen dat ik het super rot voor je vind en dikke knuffel 🤍 Misschien kan bijles van bijv. iemand uit een hogere klas je helpen? Dat ontlast je mss een beetje.. en geef ook vooral bij op tijd bij school aan als het niet lukt!

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hey help, dat je hierheen komt met je vraag vind ik al heel knap van je!

Je vriendinnen zullen je vast niet vergeten hoor, dus je zult hoe dan ook vriendinnen blijven! 

En misschien een tip: als je wilt leren, kan je om de 25 minuutjes of zo lekker wat eten, dan kunnen je hersenen bijwerken en neem je ook wat te eten

Hopelijk kon ik je helpen!

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

@help hoi ik heb ook een soortgelijk probleem…
ik weet ook niet zeker of ik over ga met mijn slechte cijfers en ik herken ook voor de rest dat het moeilijk  is om te leren voor je toetsen dus ik snap je. verder ​is wat iedereen jou als advies heeft gegeven supergoed en hopen wij allemaal hier op het forum dat het met de anderen hun advies gaat lukken!

succes nog!