Vraag

Problemen met vrienden

  • 15 November 2019
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen die dit hopelijk gaat lezen,

Ik ben een meisje van 14 jaar oud en ik ben op school eigenlijk altijd de vrolijke en degene die graag andere helpt, maar daardoor vraagt niemand ook maar ooit hoe het eigenlijk met mij gaat.

Dus vertel ik dat hier maar:

Ik heb me nog nooit zo kut, machteloos, schuldig en verantwoordelijk gevoeld, ik kan er om heen gaan draaien maar dat komt eigenlijk omdat:

Op school heb ik 4 best goede vrienden, 2 daar van hebben anorexia en de andere 2 zelfmoord gedachtes.

Laten we starten met de anorexia: Dit is nog niet heel lang maar het is nu al best heftig, ze eten echt bijna niks en als ze dan een keer 1 rijstwafel of zo iets eten gaan ze meteen naar het toilet om het weer uit te kotsen. Laatst ging ik ook wat research doen over symptomen van anorexia en wat ook heel vaak terug kwam is het precies bijhouden van calorieën en zo en vandaag op school begon ik er over dus vroeg ik gewoon wat ze hadden gegeten en toen zeiden ze iets van een rijst wafel en een mandarijn waar ze meteen achteraan zeiden dat dat echt super veel calorieën zijn en zo konden ook precies opnoemen hoe veel dat er waren. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. En ik voel me zo machteloos en zo verantwoordelijk voor hun omdat het mijn beste vrienden zijn. Wat moet ik doen??

Nou nu de Zelfmoord: 1 van de 2 die heeft het er echt heel lastig mee ze heeft al meerde pogingen gedaan bijvoorbeeld ze heeft een keer overdosis genomen het was gelukkig niet genoeg en de andere die verteld altijd heel specifiek bijvoorbeeld laatst was ik aan het praten en vertelde hij dat hij vanavond weer moest werken en dat hij deze keer moest gaan fietsen en dat hij langs een treinspoor moet fietsen dan en dan was hij van plan om wel eerst nog te gaan werken en dan op de terug weg het te doen. ook hier voel ik me zo machteloos en verantwoordelijk.

 

Door al deze problemen ben ik mijn lichaam gewoon aan het uitputten omdat ik gewoon elke avond om 1 uur ga slapen zodat ik mijn huiswerk af kan maken maar ik kan me doen gewoon helemaal niet concentreren omdat ik alleen daar mee bezig ben.

Ook gaat het gewoon niet goed op school en mijn ouders verwachten meer van mijn en ik heb vaak ruzie met mij omdat ik ook zo veel dingen vergeet omdat ik er gewoon niet helemaal bij ben met mijn hoofd!

Help!!!


2 reacties

Dat is heftig, maar voor je iets kan doen aan je vrienden, moet je eerst aan jezelf denken. Alleen als het goed gaat met jou kan je je vriendinnen helpen. Dat klinkt heel egoïstisch, maar zo is het wel. En dus als je met huiswerk bezig bent, moet je die gedachtes verwerpen voor later. Zul je dat al eens eerst proberen?

Je kan ook altijd met de kindertelefoon zelf bellen tussen 11 en 21 u. 

Ja dat is zeker waar, ik probeer het ook maar dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan.

Bijvoorbeeld ik ben vannacht weer om 2 uur gaan slapen (en vandaag 8 uur moeten melden) ik moest wiskunde nog maken maar ik kreeg het echt niet uit mijn hoofd hoe hard ik ook probeerden.

Reageer