Vraag

Problemen met sociale contacten op speciaal onderwijs.

  • 12 January 2024
  • 0 reacties
  • 25 Bekeken

Hai forum,

Ik ben AnonyPiet. Ik zit met een probleem/meerdere problemen. 

Op school gaat het de laatste tijd op veel punten goed, maar kwa vrienden gaat het minder. Ik zit in de 3e van het speciaal onderwijs. In mijn zeer kleine klas (6 leerlingen), heb ik maar 1 vriend. Die 'vriend' is voor mij niet zo'n goede vriend, want hij praat alleen maar over zijn belangen, zoals fortnite en hobby's die mij niks boeien. Hij negeert mij zodra ik het wil hebben over iets wat ik leuk vind. Ook kan hij niks van mij hebben, en wordt hij boos terwijl ik een grapje maak. Hij houdt zich in als de docent irritant doet en zegt dan ook tegen mij dat ik me ook moet inhouden.

Ik ben het laatste tijd een beetje zat met hem, en wil een einde aan de vriendschap maken. Dan heb ik geen vrienden, en ben ik dus alleen. Er zitten voor de rest op mijn school alleen maar emo's of van die trainingspak gasten waar ik ook niks mee heb.

Ik wil een beetje een normaal geklede, beetje brutale, betrouwbare vriend. Naast school is er voor mij geen plek om aardige vrienden te maken. Ik wil misschien wel op een sport, maar dan vinden mijn ouders dat dat via een wijkteam moet gaan, en dan sta je weer lang op een wachtlijst en zit je met allemaal 'speciale' gasten als je weet wat ik bedoel. Ik hou ook heel veel van Hardstyle en DJ'en, maar ik zou niet weten of daar iets is om vrienden bij te ontmoeten.

Kort samengevat: ik kan nergens vrienden ontmoeten, en of jullie tips hebben om vrienden te maken, onderhouden en ontmoeten. Ik heb trouwens autisme, wat me op sommige momenten heel boos maakt. Hiermee heb ik al een paar keer een vriendschap volledig verkloot. Alvast dank voor je antwoord.


0 reacties

Geen reactie

Reageer