Skip to main content

ik heb donderdag (1 april) ruzie gehad met mijn ouders, ik heb die hele avond toen gehuild en huilde mezelf in slaap. de volgende dag (vrijdag 2 april)  ontbeet ik niet, ik was misselijk en heel moe. Ik besloot er niks van te zeggen en het maar te laten. Mijn vader zei nog ‘veel plezier op school’ ik kreeg gelijk tranen in mijn ogen, op weg naar school heb ik toen de hele tijd gehuild. Mijn dag begon met beeldende vorming (kunst), waar ik niet goed voor sta. ik brak opeens en moest weer huilen, ik had toen dat uur 3 keer gehuild. ik at geen lunch en mijn avondeten kreeg ik niet op, toen ik thuis was, heb ik de rest van de dag in bed gelegen en af en toe zitten huilen. die avond huilde ik mezelf weer in slaap...

zaterdag: ik werd heel vroeg wakker, maar ik was heel moe. bij het ontbijt kreeg ik net één broodje naar binnen, de rest van de dag lag in bed en huilde ik af en toe. lunch hoefde ik niet. In de avond kreeg ik net 5 bittergarnituurdingetjes naar binnen, mijn ouders moesten me nog dwingen om een glas cola en 5 chipjes naar binnen te krijgen, ik moest weer huilen, maar ik verschool me achter mijn boek. die avond besefte ik dat ik moe was van mijn leven. Het is niet dat ik dood wil, maar gewoon energie wil krijgen, gewoon blij zijn.

zondag en maandag waren superleuk, ik at nog steeds weinig, tot nu toe denken mijn ouders dat het komt omdat ik ongesteld ben (dat is niet de reden), sinds zondag heb ik een superlief vriendje die het minder erg maakt, maar toch huil ik meer en ben ik heel moe. ik heb die dagen ook de hele dag ik bed gelegen en gehuild.

nu (woensdag 7 april) huil ik af en toe, de stress van school vult zich aan met de verwachtingen van mijn ouders, ik denk aan al mijn deadlines die ik nog niet heb gehaald, het lukt gewoon niet. nog steeds eet ik met grote moeite en ben ik na 5 happen al misselijk. elke keer eet ik me kotsmisselijk, maar de mensen om me heen vinden dat weinig, maybe is het weinig.

ook heb ik een depressie test gedaan, omdat ik de symptomen herkende, vanaf 49 punten zou het hoogst waarschijnlijk zijn dat je een depressie hebt. ik had 60 punten, ik wil nog een keer mijn huisarts, maar dat moet ik nog bekijken, iemand die me kan vertellen dat het goed komt en nog tips heeft??

Hi Suzie,

Heel vervelend dat het niet goed met je gaat, ik kan mij hier heel erg in vinden met mij gaat het de laatste tijd ook steeds slechter. Wat ik je aan raad is om iemand op te zoeken die je vertrouwt, een vriend(in), leraar, dokter, psycholoog, familielid etc. Probeer er over te praten dat kan heel lastig zijn maar probeer het te vertellen, je hoeft echt niet alle details te vertellen maar wel hoe je je voelt, en wat je doel is. Deze persoon zal je waarschijnlijk heel graag willen helpen. Wat ook een goed idee is om evt. met een kinderpsycholoog een afspraak te maken deze kan je goed helpen en het beste advies geven wat betreft jou gevoel, het minder eten etc.

Super fijn om te horen dat je sinds een tijdje een lief vriendje hebt die je helpt! Je zult nu waarschijnlijk echt een beetje in een diepe put zitten en het gevoel hebben alsof het allemaal geen nut heeft, maar geloof mij echt dat het altijd goed komt en er altijd een oplossing is en voor de een duurt het iets langer dan voor de ander om die oplossing te vinden. Heel veel succes en sterkte en hopelijk heb ik je wat tips kunnen geven! 

Xxx


Reageer