problemen met eten

  • 16 August 2021
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hey,

 

ik heb de laatste tijd best wel een probleem met eten en nu in de vakantie is het eigenlijk alleen maar erger geworden. Ik eet in de ochtend vaak een broodje lunch skip ik vaak en s’avonds neem ik altijd een klein beetje ik heb wel honger maar mn hoofd zegt gewoon nee ik krijg zulke gedachtes er niet uit. Ik loop weg voor lunch en op school dagen ontbijt ik ook niet vaak is dan het eerste wat ik eet om 15:00 als ik vrij ben en dan vaak 1 koekje ofzo maar is dit normaal of heb ik een probleem? 
 


6 reacties

Waardoor komt het dat je niet eet? Wat zegt je gevoel, ben je ergens bang voor? Ik zou een speciaal iemand hiervoor opzoeken die jou hiermee gaat begeleiden, of dit nou een familielid of diëtist is maakt niet uit. 

Badge

@Lucassss het enige waar ik bang voor ben is dit soort dingen uit te brengen tegen iemand ik wou wel chatten met de kindertelefoon maar dat lukt me al niet eens dus geen idee hoe ik hulp moet krijgen 

Ik wou wel chatten met de kindertelefoon maar dat lukt me al niet eens dus geen idee hoe ik hulp moet krijgen 

Probeer het eens via deze link? Elke dag geopend van 11:00 - 21:00. Je zou ook de jongerenchat kunnen overwegen; deze is elke dag van 18:00 - 20:00 geopend. Succes! :)

Badge

Ik denk dat het het beste is om met je ouders hierover te praten. Of tenminste een van je ouders! Ik begon met mijn moeder hierover te praten, nu zit ik bij een kliniek. Ik zou beginnen met dat je moeite hebt met het eten en dat je misschien wel hulp nodig hebt, ik ben als eerst naar een huisarts gegaan. <3 ik hoop dat het beter gaat! 

Badge

@Verysadstranger dankje voor jou tip ik ga dit proberen x hoop dat het ook goed gaat met jou <3

Reputatie 1
Badge +1

Je zou gezonder kunnen eten en niet minder. Minder is nooit goed. Ik had een tijdje zon app die je calorieën telt je moet als vrouw minimaal 1900 en man 2000. Ik zou dat bijhouden en zorgen dat je op die 1900/2000 komt. Je moet er echt niet ver onder gaan zitten. Ik hoop dat het goed met je komt en je niet anorexia hebt/krijgt<3.

 

Reageer