Skip to main content

Problemen met eten

• October 27, 2025
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Hallo allemaal,

ik heb jullie hulp nodig, ik ben een meisje van 16 en struggle heel erg met mn zelfbeeld. Ook zit ik heel erg in mijn hoofd met eten, ik eet vrijwel niks behalve het avond eten, en zelfs met het diner voel ik me slecht als ik eet, als jullie snappen wat ik bedoel haha. Ik vind het lastig om dit een eetstoornis te noemen, want zo voelt het voor mij persoonlijk niet. Ik had werkweek op school waar we gingen zwemmen, en heb van te voren met een vrouwelijke docent waar ik heel close mee ben, eerlijk verteld dat ik dat zwemmen totaal onprettig vond, en ook wel met eten zit. Ik heb haar niet eerlijk gezegd hoever dat ging, want dan zou ze zeker aan de alarmbellen gaan trekken, dat wil ik niet. In de werkweek zelf heeft ze me wel gerustgesteld en vaak even met me gekletst enzo. Vinden jullie dat ik vaker naar haar toe moet gaan, als het een dag echt slecht gaat? Ze is 26 en vertelde me dat ze dit ook heeft meegemaakt op de middelbare, dus wellicht kan ze me wel helpen… 

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Als jij je veilig bij haar voelt, praat dan zeker vaker met haar, vooral op dagen dat het slecht gaat. Ze begrijpt je blijkbaar goed en kan er voor je zijn, misschien zelfs helpen om stap voor stap wat steun te zoeken. 

xx liefs Wolf 🐺

Claire N
Forum|alt.badge.img+3
  • Kindertelefoon
  • October 28, 2025

Hoi Anonymousgirl,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Claire De Kindertelefoon