Skip to main content

Hey, ik weet dus niet echt wat ik moet doen en of er uberhaupt wel een probleem is. Kijk, het ging zo. 

 

Ong. 2 maanden geleden had ik ruzie met mijn beste vriendin, omdat ze een andere vriendin van me achter haar rug om uitschold als truttige bitch. Ik werd toen erg boos en heb haar er op gewezen dat het echt niet normaal was. We zijn toen boos weggelopen, vooral vanwege stress omdat de halve klas om ons heen stond. Het weekend daarna heeft ze via WhatsApp gezegd dat ze gewoon chagrijnig was, en of het weer goed was tussen ons. Ik was nog steeds boos, en heb haar genegeerd. (Achteraf heb ik er spijt van). De volgende dag stuurde ze dat het niet meer hoefde en dat ze andere vrienden had. Ik was toen best gekwetst. Het was helemaal mijn schuld, maar het voelt gewoon raar dat ze onze vriendschap gewoon zomaar achter zich schoof. Die weken hebben we niks tegen elkaar gezegd en elkaar genegeerd. 

Eergisteren had ik dus bijles en toen zette de docent dat meisje en ik naast elkaar. Ik dacht echt- wat nu?? Maar ze was helemaal chill, kletste vrolijk met me en hielp me zelfs toen ik iets moest voorlezen waar ik niks van begreep. 

Maar wat moet ik nu doen? Ik snap het niet echt. Wilde ze me laten zien dat ze er totaal niet mee zat van onze ruzie, of wilde ze laten zien dat ze me niet haat? En moet ik nou alsnog met haar gaan praten over waarom ik niet had gereageerd op haar bericht, of moet ik het gewoon laten? 

Mn psycholoog had gezegd dat ik beter met haar kon praten, maar ik wil het ook even van de kant van een leeftijdsgenoot horen. 

Hey, ik denk dat je psycholoog gelijk heeft. Die heeft er trouwens ook meer verstand van dan wij denk :)

Succes!


Reageer