Hallo iedereen, ik ben A. Ik ben nieuw op het forum en heb helaas een probleem…
*dit wordt een nogal lang bericht
Ik heb een internet-vriendin, die ik al best lang ken. Zij praat soms over haar problemen tegen mij, waar ik dan bij probeer te helpen. Zij doet (soms) hetzelfde voor mij. Haar problemen gaan meestal over een ‘vriendin’ van haar(die nogal gemeen doet en niet echt aardig is in het algemeen...) Deze vriendin behandeld haar als een object en niet echt een persoon, ze is heel zelden niet boos en is nogal bezitterig(dit is het beste hoe ik het kan uitleggen), dat is wat mijn vriendin tenminste te zeggen heeft over haar.
Ik probeer haar met haar problemen te helpen, maar ik heb het gevoel dat dat niet werkt. Ze heeft bijvoorbeeld een keer een week haar telefoon uitgezet vanwege de drama en problemen met die vriendin.
Ze praat alleen maar over die vriendin van haar, die overduidelijk niet een goed persoon is om vrienden mee te zijn(vanaf mijn perspectief dan) Bijna elke dag praat ze weer over hoe stom ze dat kind vind en hoe ze haar niet serieus neemt enz. En hoe vaak ik ook heb gezegd dat als het zo erg is ze beter kan zeggen dat ze geen vrienden met haar meer wilt zijn, doet zij er niets aan.
Het probleem is, dat ik haast niets meer tegen haar durf te zeggen omdat ik dan bijna zeker weet dat het weer eindigt in een gesprek over die vriendin. Ik ben haast bang om nog met haar te praten over mijn problemen, (of over een of andere rare bloemkool die ik zag in de winkel bijvoorbeeld) omdat het altijd neerkomt op haar aan het praten over die rotvriendin van haar en het lijkt haast een soort wedstrijd van ‘oh ik heb het véél slechter dan jij het hebt’
Ik weet niet wat ik hieraan moet doen, ik ben bang dat als ik zeg dat ik geen vrienden meer wil zijn met haar dat ze zichzelf dan iets aandoet omdat ze niemand heeft om mee te praten.
Dat was ongeveer alles, ik weet niet hoe ik hiermee kan omgaan en ik vind het nogal niet leuk. Als iemand tips heeft of iets om de situatie te helpen zou ik het graag horen.